Probleem met laptop aansluiten op TV: DVI -> HDMI

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansBellamy

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2009
Berichten
5
Beste mensen,

Ik ben op het idee gekomen om mijn laptop aan te sluiten op mijn tv. Hiervoor heb ik de volgende kabels aangeschaft:
Bandridge DVI HDMI Kabel
Bandridge Audio Kabel

Na alle instructies uit de handleidingen van zowel de tv als mijn laptop gevolgd te hebben gebeurt er echter niks. Ik krijg geen geluid, maar ook geen beeld. Ik heb ook al verschillende HDMI poorten geprobeerd, maar dit helpt ook niet. Verder heb ik bij de instrellingen gekeken op mijn laptop, voor een 2e monitor. Hier herkent hij de tv niet, alsof de tv helemaal niet aangesloten zou zijn, terwijl ik zeker weet dat de stekkers goed zijn aangesloten. Iemand die weet hoe ik dit op kan lossen?

Mijn laptop:
Fujitsu Amilo A Series
ATI Mobility Radeon X700

Mijn TV:
Philips Ambilight Cineos
 
Heb je al eens je monitor geprobeerd aan te sluiten op de poort die je wil gebruiken? zo niet, dan zou ik dat eerst even proberen. als hij het doet dan zou ik met je tv van source wisselen.
 
Heb je al eens je monitor geprobeerd aan te sluiten op de poort die je wil gebruiken? zo niet, dan zou ik dat eerst even proberen. als hij het doet dan zou ik met je tv van source wisselen.

Ik heb elke poort al geprobeerd, maar geen daarvan werkt.
 
Ik snap niet helemaal wat je precies bedoelt, kun je het misschien op een andere manier verwoorden?
 
heb je toevallig nog een crt of tft computer monitor staan? Zo ja, dan zou je die eens moeten aansluiten op de poort op je laptop. maar ik heb zo'n voorgevoel dat je geen extra monitor hebt.

zit er geen sneltoets op je notebook toetsenbord? meestal zit er ergens tussen de F-keys een sneltoets die je in combinatie gebruikt met je fn toets om een externe monitor/tv te activeren.
 
Nee ik heb inderdaad geen extra monitor.
Een sneltoets zit er wel op, FN + F4, maar dit werkt ook niet.
 
heb je al de laatste driver van je videokaart geinstalleerd? dit wil nog wel eens de goede instellingen terugzetten.
 
IK heb vista op mijn laptop staan en dat gaat goed.
IK doe het zo: start mijn laptop op (bureaublad)
Sluit de hdmi kabel aan op de laptop en dan naar de tv en zet deze dan pas aan.
dan zoek ik op mijn tv de toegangsbron op van de hdmi aansluiting bij mijn lcd sharp tv is dit ex no 5 en dit kies ik dan.
Dan even geduld hebben en dan doet hij het prima het buraueblad verschijnt keurig op de tv.
misschien heb je hier iets aan
e de waele
 
IK heb vista op mijn laptop staan en dat gaat goed.
IK doe het zo: start mijn laptop op (bureaublad)
Sluit de hdmi kabel aan op de laptop en dan naar de tv en zet deze dan pas aan.
dan zoek ik op mijn tv de toegangsbron op van de hdmi aansluiting bij mijn lcd sharp tv is dit ex no 5 en dit kies ik dan.
Dan even geduld hebben en dan doet hij het prima het buraueblad verschijnt keurig op de tv.
misschien heb je hier iets aan
e de waele

Dit is zo ongeveer wat ik gedaan heb, maar levert dus geen resultaat op.
Ook heb ik de laatste drivers al geinstalleerd, ook zonder resultaat
 
ik kan je helpen

heb je nog steeds dit probleem?
anders ik had dit ook en heb het juist gevonden ...
laat me iets weten
groetjes Kenny
 
Bij mij werkt dit nog steeds goed.
Heb je nu nog problemen?
e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan