Printen via Remote desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

87122270student

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2007
Berichten
175
Beste Helpmij'ers

Een aantal weken geleden reageerde ik op het volgende topic deze is nu gesloten omdat hij te oud was.

Ik zit echter nog met hetzelfde probleem ik zal hem hieronder beschrijven.
Normaal gesproken als je een extern bureaublad verbinding maak kun je je lokale printers meenemen. Echter bij de All-in-one printers (huis thuin en keuken modellen (Dell 966)) werkt dit niet.

Het DOT-4 poort verhaal werkt alleen bij de grote multifunctionele printers, want de thuis All-in-one printers werken gewoon via USB en niet via DOT4, zie oude topic.

Ik zoek dus naar een manier zodat ik de USB-printer kan meenemen in mijn remote desktop sessie, wellicht kan USB opgezet worden in een netwerkadres of een andere mooie oplossing. Deze externe computer staat niet in het intere netwerk dus echt extern.

Nu heb ik het volgende programma gevonden: USB for remote desktop werkt opzich goed, alleen ik ben hollander en ik zoek een gratis manier, en legaal.

Wie heeft er een oplossing?

p.s. Tijs ik ben je aanbod om hulp niet vergeten, ik ben dit weekend niet thuis, testpc staat wel klaar. Maar hoe meer mensen meedenken hoe beter :thumb:
 
Laatst bewerkt:
[...]
p.s. Tijs ik ben je aanbod om hulp niet vergeten, ik ben dit weekend niet thuis, testpc staat wel klaar. Maar hoe meer mensen meedenken hoe beter :thumb:

[off-topic]Ok, dan stop ik nu met meedenken. ;)[/off-topic]

On-topic: Ik blijf nog steeds staan bij wat ik in die andere discussiedraad geschreven heb. Maar beschrijf even precies hoe de setup in elkaar steekt:
- Heb je een (soort) netwerkprintserver met USB aansluiting waar je een all-in-one aan aangesloten hebt? of
- Is het een op USB op de lokale computer aansloten all-in-one printer?

Even een opmerking: Als de printer als lokaal wordt aangeduid (dus als USB aangesloten of met LPT1:), dan zou je als het goed is niets hoeven te veranderen aan het werkstation. Wél moet je eraan denken om een driver te installeren voor de printer op de server die je wilt benaderen met Extern Bureaublad (RDP).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Mee danken mag altijd nog hoor, zodra ik je weer spreek kunnen we gaan testen.

De printer staat lokaal aangesloten via USB, deze pc maakt rechtstreeks verbinding met een externe computer.

Driver is inderdaad niet geïnstalleerd op de externe computer, maar deze geeft ook geen onbekend apparaat aan bij de hardware. Toch ga ik de driver even installeren op de externe computer, ik weet dat ik dit nooit heb gedaan bij mijn oude (lokale) LPR printer en die werkte wel altijd via RDP.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan