VPN verbinding. Server/thuis

Status
Niet open voor verdere reacties.

shiftyzz

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2007
Berichten
24
Ik wil graag een vpn netwerk hebben (geen remote desktop). Als ik thuis zit dat ik met mijn eigen gebruikers naam op de server op het werk kan inloggen.
Normaal gesproken type je de naam van de server of de ip en dan kan je de mappen op de server benaderen en dat wou graag thuis ook doen.
Thankss John
 
Nee hamachi is niet de antwoord. Ik weet zeker dat het via de windows VPN pptp kan. Iemand anders nog suggesties?
 
Thuis heb ik een wireless router staan van speedtouch. Zelf zit ik op het draad. Hier op het kantoor draait een 2003 server je kan erop komen met het gebruikersnaam enzo. Als je nieuw netwerk aanmaakt kan je ip van de host(server) intypen daarna kan je in de instellingen vinkje afvinken dat VPN via domeinnaam moet gaan.
Dat is mijn bedoeling dat ik via de VPN server folders kan benaderen.
 
Nee, dat hoeft niet eens.... Heb gewoon VPN pptp ingesteld. De ip/host van de server opgegeven. Domein naam opgegeven. Op de server rechten gegeven via de remote desktop. En nu doet ie het
 
Werk je op de server met RRAS?

Of gewoon bij netwerkverbindingen,..."all incoming connections" / "alle binnenkomende verbindingen" toestaan.

Want als je met RRAS werkt, heb je dan een domein nodig (AD)

Ik kan namelijk geen verbinding maken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan