Opname apparaat wordt niet herkend door Pinnacle

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoofd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 apr 2009
Berichten
3
Hallo,

Ik heb al enige tijd een probleem. Steeds al ik opnames via firewire op mijn pc wil zetten, met pinnacle, dan krijg ik het volgende bericht te lezen:

Studio is niet in staat verbinding te maken met uw videoapparaat.

Als u een DV of Digital 8 camcorder hebt, controleer dat of het apparaat is ingeschakeld, in de modus VTR, VCR of Afspelen staat en is aangesloten op een FireWire- of 1394-poort op uw computer.


Dan volgt er nog een verder stuk tekst over mogelijke oplossingen, die er verder niet toe doen omdat ik deze al geprobeerd heb. Ze halen niets uit.

Ik heb gekeken bij apparaatbeheer, maar daar doet alles het prima. Mijn computer herkent mijn FireWire kaart wel dus.

Vervolgens heb ik geprobeerd de opnames op mijn computer te zetten met een ander bandje, met een andere camera. Niets doet het.

Uiteindelijk heb ik zelfs heel windows XP opnieuw geinstalleerd. Maar tot mijn grote frustratie krijg ik nog steeds hetzelfde bericht. "Studio is niet in staat verbinding te maken met uw videoapparaat."

Ik weet niet waarom, en ik weet dus ook niet hoe ik het op zou kunnen lossen.

Alle hulp is welkom, alvast bedankt!

Gr.
Nils
 
heb je het al eens geprobeerd met windows movie maker? (om te testen of het aan je hardware ligt)
 
ik zou het eens op een andere computer testen zodra je de kans krijgt. veel pc's/laptops worden tegenwoordig standaard uitgevoerd met firewire.
 
ik zou het eens op een andere computer testen zodra je de kans krijgt. veel pc's/laptops worden tegenwoordig standaard uitgevoerd met firewire.

Oke, ga ik doen.. Maar stel dat het werkt, dan ligt het dus aan mijn hardware. Mijn FireWire kaart. Enig idee hoe ik dat kan oplossen?..

Gr.
Nils
 
A: de nieuwste drivers downloaden bij de fabrikant.
B: een nieuw kaartje kopen.
 
Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb mijn camera laten opsturen naar Sony, maar er is niks verbeterd hij geeft hetzelfde probleem aan. Mijn hardware geeft ook aan dat mijn firewire kaart goed werkt. Ik heb alles geprobeerd, maar kan iemand mij misschien helpen?

Alvast bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan