Computers delen in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saskya

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2005
Berichten
28
Hoi,

Een vraag....

Ik heb momenteel 2 computers; een desktop met XP die met een draad aan de modem hangt. En een laptop met Vista die via wifi met het modem communiceert. De computers zitten via dat modem in een netwerkje.

Ik heb op beide pc's de stations op 'delen gezet' (rechtsklik, 'delen en beveiliging' en 'van deze map een gedeelde netwerkmap maken' aangevinkt, en alle wijzigingsrechten toegevoegd voor netwerkgebruikers.

Is het nu inderdaad zo dat alle submappen op die stations ook nog eens allemaal apart op die manier 'gedeeld' moeten worden? Of is daar een betere methode voor? Ik kan met mijn laptop namelijk wel in bijvoorbeeld de map D:\Program Files, maar niet in de onderliggende mappen (ik heb station D en map Program Files apart op 'delen' gezet).

Er komt binnenkort nog een derde desktop (met Vista) bij en ik wil ook daarmee gewoon alles kunnen uitwisselen. Dat wil zeggen, ik wil dus bijvoorbeeld programma's die op PC1 staan, met dezelfde installatiefiles op PC2 kunnen installeren. Of bestanden over en weer halen. Of op PC1 muziek kunnen afspelen die op PC3 staat.

Ik hoop dat ik me duidelijk heb uitgedrukt en ik kijk uit naar jullie reacties.
 
Hmmm, nog even goed gekeken maar op de desktop kan ik wél in alle mappen van bijv. station E, zonder dat ik al die mappen apart heb gedeeld. Dus als iemand kan bedenken waarom dat op station D niet zou kunnen, zou ik het graag horen :confused:
 
Kun je misschien nog wat uitweiden want ik begrijp je niet helemaal. Bedoel je in gebruikersaccounts? Daar sta ik als laptopgebruiker als computerbeheerder.
 
Helaas niet opgelost, jammer. Ik verwacht geen reacties meer dus ik sluit 'm af en probeer het elders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan