Software voor een dia scanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Teigetje78

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
Berichten
4
Hoi Allemaal,

Ik zoek software om met een HP Scanjet 4850 dia's te scannen, er zit een gleuf in waar de dia's in kunnen. Ik heb een driver geïnstalleerd en hij scant wel, maar geen dia's, de lamp die erachter zit doet het ook niet volgens mij.
Als ik op de knop bovenop druk voor film scannen dan krijg ik een menuutje met opties om te scannen, maar daar kan ik niet instellen dia's.

Ik zoek dus een programma waar ik dat wel kan instellen, misschien dat die lamp het dan ook gaat doen.

Als iemand me kan helpen, alvast heel erg bedankt.

Groetjes,

Saskia
 
HP levert de software er altijd bij.
Dus heb je op de HP site gekeken.
Of de scanner is te oud.
In dat geval zou ik niet met die scanner aan de gang gaan.
Zonde van de tijd want het resultaat zal teleurstellend zijn.
 
De scansoftware staat wel op de hp site, maar ik kan het niet downloaden.
Verder heb ik me helemaal rot gegoogled en niets bruikbaars gevonden.

Ik heb nu wel een programma, vuescan, maar als ik mooie foto's wil zonder dollar tekens moet ik eerst 40 euro betalen. Er is vast ook wel iets goedkopers/liefst gratis te vinden.
 
Wat voor scanner is het dan???
En die gleuf in de scanner kan ook voor een diahouder zijn.
Heb je die ook???
 
Het is een flatbed, google even op de naam (als je het 1e bericht goed leest staat dat er), en wat ik zelf al zei er zit een gleuf in voor dia's, hij scant wel gelukkig en het licht doet het dan ook, maar nu nog een programmaatje erbij. Hij is niet van mij en waar hij vandaan komt die hadden geen software cd meer.

Ik ben nu aan het kijken naar een crack voor Vuescan, hopelijk doet dat het en kan ik gewoon scannen.
 
Er hoort helemaal geen speciaal programma bij (volgens de handleiding dan), het zou allemaal moeten werken via het 'HP solutioncenter'.
Vanaf pagina 7 staat het allemaal beschreven.
 
Ik heb het inmiddels aan de praat gekregen met Vuescan, goeie heldere en scherpe dia's.
Ik ben helemaal blij.
Bedankt allebei voor de hulp.
 
Ik heb het inmiddels aan de praat gekregen met Vuescan, goeie heldere en scherpe dia's.
Ik ben helemaal blij.
Bedankt allebei voor de hulp.

Hi, Ik probeer ook een HP ( een Scanjet 4470c) met vuescan aan de praat te krijgen, onder Vista wel te verstaan want onder XP doet hij het. Heb jij in Vuescan nog iets moeten aanpassen om jouw scanner te laten werken? Ik heb de HP drivers geinstalleerd én ook vuescan en volgens vuascan's website moet dat voldoende zijn. Dank alvast!
 
Zelf de oplossing gevonden: Na installtie van vuescan in de dir c:vuescan dpinst32.exe draaien. Die installeert de nodige drivers. Allen staan die niet in c:vuescan of C:drivers. Nadat ik de hardware installer in C: naar drivers heb laten zoeken voltooide hij de installatie. Vuescan gestart en de scanner wordt herkend. hoop dat iemand er iets aan heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan