MP3 werkt plots niet meer met WMP

Status
Niet open voor verdere reacties.

SebastiaanM

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Berichten
4
Hallo iedereen!


Alvast bedankt voor de mensen die de tijd willen nemen om mijn vraag te bekijken en een mogelijke oplossing te vinden voor mijn probleem.

Voor het afspelen van mijn MP3-bestanden gebruik ik Windows Media Player. Dit werkte allemaal perfect tot enkele dagen geleden. Ik heb niets van updates gedaan, codecs geïnstalleerd. Maar dus plots vertikt mijn WMP om nog een MP3-bestand af te spelen.

Ik krijg de volgende melding: "Er is een probleem opgetreden tijdens het afspelen van het bestand. Klik op Help op het web voor extra assistentie."

Als je daar online gaat zien voor extra assistentie, zeggen ze gwn dat je je drivers v je geluidsapparatuur moet updaten/ zien of deze in orde zijn.

Wanneer ik mijn MP3-bestanden gewoon probeer af te spelen via iTunes lukt dit allemaal zonder enig probleem.

Het liefst van al zou ik graag mijn MP3's kunnen blijven afspelen met WMP, heeft er hier iemand toevallig een oplossing voor?

Naar mijn mening ligt het probleem ergens in de instellingen van WMP, maar ik zou niet direct weten waar...




Alvast bedankt voor alle hulp en moeite!


Met vriendelijke groeten,
Sebastiaan
 
Goedemorgen,

Welkom op Helpmij,

Heb je al bij opties en dan bij bestandstypen gekeken of daar mp3 staat aangevinkt.

Modag
 
Hey Modag!

Bedankt voor je snelle reply.

De oplossing die je mij voorstelt klinkt mij inderdaad vrij logisch, maar ben niet in staat om dit menu te vinden. Ik heb reeds geprobeerd via:

1. rechtermuisklik op WMP-icoon, maar daar krijg je gewoon vrij algemene informatie
2. in WMP: "Nu afspelen" > Opties > meer opties, maar dit is gewoon een menu waar je je afspeelsnelheid etc. kan bijstellen.
3. in WMP: "Nu afspelen" > Meer opties, daar krijg je allerlei informatie ivm rippen van CDs, apparaten, netwerk, DVD. Ik denk dat het hier ergens moet zijn dat ik moet kunnen aanvinken welke bestanden het wel en niet kan afspelen, maar kan het niet echt direct vinden.

Zou je me misschien exact kunnen zeggen waar ik dit menu kan terugvinden alsjeblieft?

O.S.: Windows VISTA
WMP versie 12 (denk ik, niet zeker)

Met vriendelijke groeten,
Sebastiaan
 
Hoi.

Met rechtermuisknop op de balk waar nu afspelen staat etc.dan bij extra op opties klikken.
Is hier tenminste wel zo

Modag
 
Laatst bewerkt:
Hey!

Ik heb je instructies gevolgd: Rechtermuisklik > extra > opties.

Daar krijg ik volgende tabbladen waaruit ik kan kiezen:
- Branden - Prestaties - Mediabibliotheek - Invoegtoepassingen
- Privacy - Beveiliging - DVD - Netwerk
- Speler - Muziek Rippen - Apparaten

Heb ook reeds via google gezocht naar waar dit menu juist zou kunnen staan, maar daar geven ze allemaal dezelfde instructies, nl. Rechtermuisklik > extra > opties.

Ik heb wel bij de Tab: DVD > geavanceerd. enkele instellingen gevonden over codecs etc, maar nergens een Menu gevonden waar ik kon aanvinken wel bestanden WMP kan afspelen...



Met vriendelijke groeten,
Sebastiaan


EDIT: ik heb ook dit topic van jullie geraadpleegd: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=288105
mijn menu ziet er ongeveer hetzelfde uit, maar dus die tab "Bestandstypen" staat er bij mij niet tussen...
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Vreemd je hebt wel het goede schermpje, misschien de mediaplayer opnieuw installeren misschien is dat een optie.

Modag
 
Laatst bewerkt:
Hey!

Ik probeer hier al heel de tijd die Windows Media Player te deïnstalleren of overwriten. Maar kan er echt maar geen vat op krijgen.
Hij staat niet tussen mijn lijst van programma's om te verwijderen en als ik WMP 11 gewoon wil herinstalleren krijg ik de melding dat er al een nieuwere versie op mijn computer staat en dat het dus niet mogelijk is om WMP 11 te installeren.


Pfff...

Anyone?
 
Hoi,

Staat hij niet bij configuratiescherm-software-windows onderdelen.

Modag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan