pc(vista) lid maken van een domein op server 2008

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommy46

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
Berichten
96
hallo,

als ik mijn laptop met Vista lid wil maken van een windows 2008 server krijg ik steeds deze foutmelding:

deze computer kan geen lid worden gemaakt van het domein omdat de volgende fout is opgetreden:

een poging om de dns-naam van een domeincontroller in het domein waaraan de computer wordt toegevoegd om te zetten, is mislukt. Controleer of deze client is geconfigureerd om verbinding met een DNS-server te maken die dns-namen in het doeldomein om te zetten.

wie helpt?
 
Verwijst de DNS naar het ipadres van de server of van je provider? En heb je in server 2008 wellicht bij DNS een DNS van je provider staan?
 
Verwijst de DNS naar het ipadres van de server of van je provider? En heb je in server 2008 wellicht bij DNS een DNS van je provider staan?

Hoe kan ik zien waar een DNS van mijn provider staat?
 
Als je ipconfig /all doet op de server en als je ingelogt bent op de vista machine (dus nog in werkgroep)

Heeft de server een vast ipadres?

Geef eens meer info over de tcp/ip etc instellingen van de server.

Dit probleem komt veel voor op internet maar nog niet een echte oplossing.
 
Als je ipconfig /all doet op de server en als je ingelogt bent op de vista machine (dus nog in werkgroep)

Heeft de server een vast ipadres?

Geef eens meer info over de tcp/ip etc instellingen van de server.

Dit probleem komt veel voor op internet maar nog niet een echte oplossing.

nee de server heeft geen vast ip dit is de server zijn ip(ipv4): 192.168.0.198(preferred)
gateway en dhcp zijn: 192.168.0.1, dns: 127.0.0.1

op de vista machine heb je het volgende ip:192.168.0.199, gateway dhcp en DNS zijn:192.168.0.1
 
Laatst bewerkt:
Als je ipconfig /all doet op de server en als je ingelogt bent op de vista machine (dus nog in werkgroep)

Heeft de server een vast ipadres?

Geef eens meer info over de tcp/ip etc instellingen van de server.

Dit probleem komt veel voor op internet maar nog niet een echte oplossing.

weet je al iets meer toevallig?
 
1) geef de server een vast ipadres
2) configureer DNS op die server


Dat zijn 2 stappen die je eerst kunt proberen.

Is het een testomgeving of produktie? Is je router dhcp server en niet je eigen server?
 
1) geef de server een vast ipadres
2) configureer DNS op die server


Dat zijn 2 stappen die je eerst kunt proberen.

Is het een testomgeving of produktie? Is je router dhcp server en niet je eigen server?

het is een testomgeving maar moet over acht weken ingericht zijn. mijn router is dhcp. als ik de dns heb geinstalleerd moet ik dan nog wat dingen instellen?
 
Heb je de server een vast ipadres gegeven?

Middels nslookup (start, uitvoeren, cmd) kun je zien of de dns goed is ingesteld.

Server2008 draait niet mee in een ander netwerk? Dan zou ik de server van de router afhalen, dhcp instellen en zo gaan testen.
 
Heb je de server een vast ipadres gegeven?

Middels nslookup (start, uitvoeren, cmd) kun je zien of de dns goed is ingesteld.

Server2008 draait niet mee in een ander netwerk? Dan zou ik de server van de router afhalen, dhcp instellen en zo gaan testen.

wel de server zit op een switch en op die zwitch ook een router. ik heb de server nog geen vast ip gegeven. moet ik de vista dan ook een vast ip geven? en ik weet niet hoe ik die dhcp moet instellen snapje?
 
Kwam net hetzelfde probleem tegen met windows 7 op een 2003 domein.

Ik heb handmatig de dns server ingevoerd en het ipadres laten verkrijgen en daarna ging het goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan