netwerkkaart UPC mediabox

Status
Niet open voor verdere reacties.

TeuGem

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Berichten
1.306
Hoi,

Als ik de UTP-uitgang van de UPC-mediabox aansluit op mijn router, zie ik dat deze 'actief' wordt op de router.
Weet iemand of het mogelijk is om de (inhoud van de harde schijf van de) mediabox ook zichtbaar te krijgen in het netwerk?
Ik wil namelijk de opnames op de schijf over kunnen zetten naar mijn pc, als dat mogelijk is.
UPC zelf geeft hierover geen informatie, hoewel - wonderlijk genoeg - een medewerker in de plaatselijke 'schop' van UPC aangaf dat dit wél mogelijk moest zijn, maar dat zij daar niets over konden/mochten zeggen.
Mogelijk dat er wat mogelijk is via het ip- of mac-adres van de box ...... ??
 
Laatst bewerkt:
Ik wil je hier niet wegjagen, maar heb je al eens gekeken op Chello Underground? (klik).

Hoi,

Ik kan niks vinden hierover op die site ..... verbaast me ergens ook niet, want als UPC de info zelf niet wil geven (zie mijn eerste mededeling hierover) dan zal dat ook niet via chelloo gebeuren want feitelijk is dat een verlengde van UPC kennelijk .... !!
 
Ik ga deze even volgen. Ik heb ook een UPC-DVR-mediabox (HDTV) en was er ook naar opzoek. Kan bij het Chelloo Underground forum vrijwel niks over vinden, alleen dat het mogelijk voor toekomstige uitbreiding zou kunnen zijn.
 
Hoi

Denk dat die aanpassing niet lang op zich laten wachten want intussen is deze op de markt en daar kan dat wel bij dus denk een beetje geduld.

Modag
 
Hoi

Denk dat die aanpassing niet lang op zich laten wachten want intussen is deze op de markt en daar kan dat wel bij dus denk een beetje geduld.

Modag

Op de mediabox van upc zit een utp-aansluiting.
Ik denk dat er dus een instellings- danwel een software-aanpassing voor de mediabox zou moeten zijn om de schijf van de mediabox óók in een netwerk op te kunnen nemen.
Ongetwijfeld is er 'hier' een wizzkid die hierop een antwoord heeft.
Het feit, dat er wél een netwerkaansluiting op de mediabox zit, maar dat de mediabox niet in een thuisnetwerk kan worden opgenomen, zal ongetwijfeld 'policy' zijn (bijvoorbeeld met het oog op een 'extra' abonnement waarbij dat dan weer wel mogelijk is).
Achterlijk is het natuurlijk wel, want de aanschaf van een digitale harddiskrecorder met netwerkmogelijkheden lost het probleem weer op.
Ik wacht daarom nog maar even op die 'wizzkid' hier :p

Nog een maand of tien (i.v.m. abonnementsverplichtingen UPC) en ik ga naar XMS-net (glasvezel) ..... tig-snellere verbinding die constant, stabiel en minder kostbaar is .....
 
Laatst bewerkt:
Hoi

Gelijk heb je die zal er vast wel zijn ,en ik bedoel eigenlijk dat upc wel mee moet anders verkoopt hij niet meer.

Modag
 
Interessant zou zijn om in de router na te kijken of de mediabox ook een ip-adres krijgt. Dat zou je in de DHCP-tabel van je router moeten kunnen zien.
Zodra dat inderdaad het geval blijkt te zijn kun je m.b.v. allerlei portscan tools nakijken of er op dat aan de mediabox toegewezen ip-adres poorten open staan die een hint geven wat voor verbindingsmogelijkheden er mee mogelijk zouden kunnen zijn (FTP, Windows bestands- en printerdeling etc.)

Tijs.
 
Hoi,

Als ik de UTP-uitgang van de UPC-mediabox aansluit op mijn router, zie ik dat deze 'actief' wordt op de router.

Ik wil namelijk de opnames op de schijf over kunnen zetten naar mijn pc, als dat mogelijk is.

Dat heb ik mij ook al eens afgevraagd. Wel vermoed ik dat je de beelden niet zo over kunt zetten aangezien de beelden van UPC gecodeerd zijn. Onze gewone HDD recorder kan via het digitale gebeuren weinig opnemen, terugschakelend naar analoog is het opnemen geen probleem.
Vandaar dat we nu ook een DVR hebben :)
 
In de FAQ van chelloo.com wordt de ethernetpoort (en ook de USBpoort) van de DVR genoemd, maar dan als 'niet functioneel nog' en 'bedacht voor toekomstige toepassingen'.

Als die ethernetpoort geen ip-adres krijgt of (indien wel ip-adres toegewezen) poortscans naar het toegewezen ip-adres niets opleveren, dan is er momenteel geen functie die je ervan gebruiken kunt.

Tijs.
 
In de FAQ van chelloo.com wordt de ethernetpoort (en ook de USBpoort) van de DVR genoemd, maar dan als 'niet functioneel nog' en 'bedacht voor toekomstige toepassingen'.

Als die ethernetpoort geen ip-adres krijgt of (indien wel ip-adres toegewezen) poortscans naar het toegewezen ip-adres niets opleveren, dan is er momenteel geen functie die je ervan gebruiken kunt.

Tijs.

Wanneer ik via de tv de instellingen van de mediabox naloop, kom ik het volgende tegen:
Netwerk: UPC
Mac-adres kabelmodem: xx.xx.xx. ... etc.
Mac-adres set-top box : xx.xx.xx. ... etc.
IP-adres kabelmodem: 192.168.100.001
IP-adres set-top box : 192.168.100.010

Wellicht in het verlengde van deze gegevens dhcp uitschakelen en hier iets mee doen?
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou je DHCP uitschakelen? Omdat het apparaat een 'zwarte doos' is, zou juist het feit dat DHCP wordt gebruikt je tenminste nog enig aanknopingspunt kunnen geven. Je hebt DHCP wel in beheer, het apparaat niet, dus blijf er beter vanaf, lijkt me.

Verder geen extra toevoegingen t.o.v. mijn vorige posting: Als het apparaat niet van je router een ip-adres krijgt, dan kun je m.i. met de ethernetaansluiting niets doen.

Tijs.
 
Ik zet hem maar op opgelost, hoewel ik nog geen 'afdoende' antwoord heb.
Voorlopig sluit is de mediabox via een scartverloop naar video-s op m'n pc aan en kan dan alles (middels afspelen) weer opnemen op de pc, indien gewenst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan