Externe Multi Media schijf kenner in de zaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Berichten
460
Hoi allen.
Nadat de oude tv is vervangen door een lcd (lg37lh4000) is het mijn wens om op zijn tijd een HD kwaliteits film te downloaden, op te slaan op een externe harde schijf, daarna aan te sluiten op de lcd tv en dan lekker in hd kwaliteit deze film te kunnen bekijken. Voor zover ik het snap heb ik daarvoor dan een externe multimedia schijf nodig en zag dit aanbod van 119€ ---
http://www.computerland.nl/ProductDe...430&src=wm0430 ---.
Daar ik de ballen verstand heb van dit soort zaken ( ik heb wel gegoogeld/georienteerd hoor!) kwam ik nogal wat vraagtekens tegen bij de mogelijkheid van afspelen van de type bestanden en/of het allemaal werkte zoals het behoorde.
Normaal brand ik .vts bestanden of een .iso naar een dvd-rw waarna die moeiteloos vertoond kunnen worden. Kan deze multimedieplayer dit ook aan? kortom. Graag advies van een kenner?
Doei, Dump.
 
Hoi,

Je link werkt niet..
Neem aan deze staat toch bij wat hij allemaal kan afspelen.
modag
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Je link werkt niet..
Neem aan deze staat toch bij wat hij allemaal kan afspelen.
modag

het komt door de puntjes in zijn link ;)
mooi apparaatje zocht je even uit :thumb:


@ dump volgende keer bij een link de hele URL pakken aub dan weten wij weer meer ;)
 
Is geen handig apparaatje, die kan namelijk geen MKV bestanden aan... en de meeste hires films zijn ofwel in orgineel formaat dus een iso image van de Bluray of het zijn MKV bestanden. en die laatste kan die lacie doos niet aan. Dus dan zul je weer moeten converteren van MKV naar MPEG4 formaat...

Wat ik een erg mooi apparaatje vind (als je niet zelf een HTPC wil gaan samenstellen):
http://www.tvix.co.kr/Eng/products/HDM6500A.aspx

Maar ja dan ook weer 350euro
 
Laatst bewerkt:
Is geen handig apparaatje, die kan namelijk geen MKV bestanden aan... en de meeste hires films zijn ofwel in orgineel formaat dus een iso image van de Bluray of het zijn MKV bestanden. en die laatste kan die lacie doos niet aan

tja,,,, maar zolang hij zijn link niet maakt kunnen wij niet zeggen of hij goed is ;)

MKV bestanden? wist ik niet :p ik download ook wel eens een film en dat is dan gewoon avi ;)
 
Avi is vaak een divx codec en zeker geen HighRes. zoek maar eens op BRRIP (bluerayrip) dan zie je de formaten eigenlijk niet onder de 4GB voor een film van 1,5 uur en die zijn vaak in MKV
 
Avi is vaak een divx codec en zeker geen HighRes. zoek maar eens op BRRIP (bluerayrip) dan zie je de formaten eigenlijk niet onder de 4GB voor een film van 1,5 uur en die zijn vaak in MKV

bedankt voor de info, ik herriner me wel dat ik eens een film heb gedownload MKV die kon ik moeilijk afspelen ;) daarom delete ik hem met de gedachte foute extensie!

bedankt weer wat geleerd!
 
Beste reageerders.
De link die ik opstuurde maar niet werkte betrof inderdaad de lacie, 500gig.
Inmiddels heb ik na veel googelen ook ontdekt dat, zoals hier al wordt aanbevolen, het apparaat in ieder geval .mkv bestanden moet kunnen afspelen hetgeen hij niet doet. Tevens zou de schijf NTFS ingedeeld moeten zijn, of anders omgezet moeten kunnen worden vanFat32 naar ntsf daar fat32 geen grotere bestanden dan 3,8 gig aan kan en dit incidenteel wel kan voorkomen. Hd films zijn dan wel ongeveer 16 gig maar bestaan, volgens mij, niet altijd uit 1 bestand. Vaak zijn het er meerdere. Maar ook dit laatste is belangrijk want als het 1 bestand is kun je er niets mee. De specificaties die van de lacie bekend waren zeiden me niets vandaar dat ik hulp/advies/tips hier op dit forum vraag voor de multimediaschijf opdat ik al vragende verder kan gaan komen om een eventuele keuze te gaan maken. Mogelijk zijn er zelfs gebruikers van zo'n apparaat die willen reageren. Graag meer tips opdat ik weet waarnaar ik moet gaan zoeken.
Doei, Dump.
 
Is dit fenomeen zo nieuw dat er daardoor geen reacties verder meer op komen?
Doei,Dump.
 
Zo te zien ben ik de enige die deze op het oog heeft. Hahaha.
Doei, Dump.
 
zelf heb ik daar geen ervaring mee, maar ik kan je wel 1 tip geven: firmware

op sommige sites kan je te weten komen welke firmware je mediaspeler gebruikt, of welke (betere) firmware erop werkt.
moet je enkel nog een (aangepaste) firmware vinden die mkv bestanden ondersteund.
ik heb hetzelfde gedaan met m'n (ondertussen al verouderde) freecom mediaplayer, en die ondersteund nu zowat het dubbele aan codecs.

franco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan