Internetv verbining maken via 2 PC's

Status
Niet open voor verdere reacties.

as1

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Berichten
305
Hi,
ik heb hier wel al wat rondgezocht maar het was me niet echt duidelijk,

ik heb 2 PC's

depc met internet draait server 2003
de pc zonder internet draait XP

wat ik wil doen is:
de pc met XP heeft 2 netwerkkaarten ik kan via alle 2 gewoon met internet verbinden maar ik wou mijn PC met XP aan de 2e netwerkkaart van de server 2003 pc verbinden en zo internet krijgen,
hoe ddoe ik dit?

Mvg.
Ruben
 
Gewoon een UTP kabel er tussen doen ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat heb ik geprobeerd maargeen van de 2 vind wat en met de wizard van xp of 2003 schie t ik ook niets op en windows server 2003 laat me niet alle 22 de kaarten deelbaar maken zodat ik er een verbindingsbrug tussen kan maken

dus in de server PC zitten 2 netwerkkaarten waarvan 1 verbonden met de router (direct) en een met de XP PC's neetwerkkaart maar ik krijg gen resultaat

nog ideen?
 
Een thuisnetwerk maken en dan de computers in hetzelfde domein zetten . Als ze verbonden zijn met een kabel moet dit lukken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ermm sorry, ik snap niet he.lemaal hoe ik dat doe ben nogal nieuw op windows sevrer en netwerk gebied
 
zoals je misschien al gelezen hebt zijn alle aansluitingen op mijn hub/router VOL dus vandaar moet ik 2 pc aan elkaar zien aan te zluiten
 
Scroll dan even omlaag om te zien hoe het thuisnetwerk instellen moet. Daar gaat het om , niet om het router gedoe.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En eh.... een rechtstreekse verbinding tussen 2 pc's maak je niet met een normale UTP kabel maar met een crossed UTP kabel!
 
En eh.... een rechtstreekse verbinding tussen 2 pc's maak je niet met een normale UTP kabel maar met een crossed UTP kabel!

Oh foutje van mij , ik snap het verschil er niet echt tussen. Volgens mij heeft het iets te maken met die kleurige mini kabeltjes in het plastic uiteinde van de kabel :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan