Help, ik wil foto´s opslaan op mijn pc van mijn zoontje van een foto dvd show

Status
Niet open voor verdere reacties.

haagsprinsesje

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Berichten
16
Hallo iedereen hier,

Ik heb hier een dvd gekregen van de fotograaf van mijn zoontje met al zijn foto´s.
Ze zijn zeg maar als show gebrand op de dvd.
Nu wil ik graag de foto´s op mijn laptop zetten maar, als ik het mapje aan klik bij mijn computer blabla staan ze er niet in.
Nu is mijn vraag of iemand weet hoe ik die foto´s eraf kan halen en of het eigelijk wel mogelijk is??

Groetjes :thumb:
 
Er af halen is altijd mogelijk, desnoods met een "screen capture tool" zoals bijvoorbeeld SnagIt.... de kwaliteit gaat er echter meestal niet op vooruit.....

Kun je in "verkenner" kijken welk type bestanden er op de DVD staat? Is dit een "echte" DVD met .vob, .ifo en dergelijke bestanden of is het een slide show van een ander type?
 
klopt

Ja dat klopt het zijn dat soort type bestanden ja, als ik hem in verkenner open zie ik
audio _TS Video_TS autorun en Show, nou show is als je die fotos in dat filmpje wil bekijken in audio staat niks en in video_TS staan 6 bestandjes idd met bup ifo en Vob
 
Prinsesje,

Ik zoek me ongans naar een gratis tool... maar kan niets fatsoenlijk vinden....
Voor alle goeie moet je helaas betalen (tenzij je "de weg" weet)....

De foto's zijn sowieso al minder in kwaliteit doordat DVD een beeldkwaliteit heeft van 576 x 720 pixels... met een "capture tool" kun je deze foto's (even op pauze drukken) dan van het beeldscherm "afpakken" en opslaan als .jpg (foto)...
 
dank je

Nou in ieder geval bedankt voor je moeite, ik hoop dat nog iemand anders met een oplossing komt.

Groetjes
 
Helaas zijn de foto's inderdaad "als een film" op de dvd gezet zo te zien. De kwaliteit is dus niet echt goed :(. Je kan ze wel (in die kwaliteit) capturen zoals hierboven al vermeld. Dit kan met het gratis programma VLCmediaplayer.
Open hiermee de dvd, en pauzeer hem op het moment dat er een foto in beeld is. Klik dan via video -> op "snapshot", en hij slaat hem op. Ik durf uit mijn hoofd niet te zeggen in welke map, maar dat moet wel te vinden zijn ;).

Uiteraard blijft de kwaliteit minder. Is het niet mogelijk contact met de fotograaf op te nemen en hem te vragen de foto's in originele kwaliteit door te sturen? Doe ik zelf ook regelmatig (optredens/feesten waar ik heen ga met foto's komen ook in 400x300 kwaliteit op internet oid), en (zolang je het beleefd vraagt) het is me nog nooit overkomen dat de fotograaf weigerde :). Want helaas is het afdrukken van foto's in deze kwaliteit eigenlijk niet te doen, of ze worden pasfoto formaat :(
 
Bedankt voor jullie reacties,

Ja ik had ook al een cd rom gevraagd met alle foto´s bij de fotograaf maar die wouden ze niet geven dan had je een pakket moeten kopen van 700 euro ofzo nou dat vind ik nogal TE nou ik ga die twee manieren even proberen het zal gewoon moeten lukken:D

Bedankt
 
Nou helaas doet die vcl player het niet, hij speelt alleen de eerste foto 3 keer achter elkaar af, heel gek.

Nou ga ik die andere manier proberen
 
Nou wel rot, hij opent hem ook niet in dat laatste progamma.

De dvd show is trouwens gemaakt met photodex presenter misschien dat iemand daar meer aan heeft, mischien iemand die dat ook gehad heeft, en het heeft kunnen oplossen

Nou bedankt alvast
 
ik neem aan dat je de dvd gewoon op je pc af kunt spelen.
met (bijna) elke speler kan je snapshots maken.
zoek naar een icoontje met een foto toestel of naar de term snapshot.
of noem hier met welke speler je afspeelt op de pc en misschien heeft iemand dezelfde en kan je zeggen hoe het moet.
 
zoals ik al zei is het in photodex presenter, ik kan het niet afspelen in een ander progamma daar ben ik al heel de dag mee bezig geweest.

Er staan ook nergens foto´s in mappen op de hele dvd niet.
 
thnx

Ja media player wil hem id niet afspelen want dan vraagt hij om een decoder haha, nou ik ga dat even proberen bedankt
 
Ikzie daar trouwens alleen mar dingen waar je voor moet betalen bij die codec dingen haha heb je ook ergens een gratis codec software dat je weet?
 
wil je een makkelijke manier?...
diashow pauzeren en printscreen drukken... dan plakken in gelijk welk grafisch programma (bv paint) en opslaan... klaar

franco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan