W8woord???

Status
Niet open voor verdere reacties.

svennetje

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Berichten
420
Hey ik zit met een probleempje. Ik heb een externe schijf van 750 GB gedeeld en toen kwam er een foutmelding als ik er in probeerde te komen vanaf een andere pc dat er niet genoeg ruimte beschikbaar was op de server. Nu is die melding weg en als ik vanaf een andere pc in die schijf wil komen moet ik een gebruikersnaam en een wachtwoord invoeren. Ik heb nergens bij die schijf een wachtwoord in moeten voeren! De gebruikersnaam/wachtwoord van die pc en vanaf de pc waarop de schijf is aangesloten worden niet goedgekeurd. Heeft iemand enig idee? Ik ben al dagen bezig.:confused:
 
wanneer vraagt ie om gebruikersnaam en wachtwoord, nog voor dat je de bestanden te zien krijgt die er op staan?
 
probeer hem eens aan te sluiten op de computer waar je hem het laatst op hebt gebruikt, zodra hij vraagt om de inloggegevens voer ze als volgt in:

computernaam\gebuikersnaam
wachtwoord

inclusief de \
 
Ja dus bijv. ik sluit ze aan op pc1 en ik wil er vanaf pc2 in. Moet ik dan de computernaam/w8woord van pc2 gebruiken? Trouwens, ik heb het nu geprobeerd en het werkt allebei niet.
 
Laatst bewerkt:
vreemd.. dan weet ik het ook niet meer, nooit meegemaakt dat een HD vraagt om gebruikersnaam en wachtwoord.
 
Ja inderdaad ik kan er wel gewoon in vanaf de pc waar hij op is aangesloten.
 
Ja dus bijv. ik sluit ze aan op pc1 en ik wil er vanaf pc2 in. Moet ik dan de computernaam/w8woord van pc2 gebruiken? Trouwens, ik heb het nu geprobeerd en het werkt allebei niet.

Nee als de hdd op pc1 is aangesloten gebruik je ook de gebruikersnaam en het wachtwoord van pc1. Dus wanneer er naar gevraagd word type je in:

PCnaam1\gebruikersnaam en bij 'wachtwoord' je daartoe behorende wachtwoord.

Wanneer dit niet geaccepteerd word is het mogelijk dat dit account te weinig rechten heeft om via het netwerk verbinding te maken met jouw gedeelde schijf.
 
Ok het is opgelost nu. De gebruikersnaam was pcnaam pc1@domein\gebruikersnaam.
Toch bedankt voor de moeite.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan