Lan verbinding 2 pc's/ Netwerk vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

zilclipse

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Berichten
15
Okee ik weet niet hoe ik het precies moet uitleggen dus zal ik het omschrijven.

We hebben dus thuis 1 modem staan(kpn adsl) die is verbonden met de pc van mn moeder(hoofd pc) tevens heb ik boven via de lan internet. Mijn broertje wilt ook internet(heeft momenteel draadloos op zijn pc) maar dat werkt niet optimaal(valt weg, wordt er soms uitgegooid enz) en als hij dan via de lan kabel in mijn pc verbinding heeft(stopt dus de lan kabel in zijn eigen pc) heeft hij wel optimaal verbinding.

Nu is het vanwege de bouw van het huis niet mogelijk om een kabel naar zijn pc te trekken. Dus is mijn vraag kan ik bijvoorbeeld een switch nemen(hoewel ik niet zie hoe dat werkt) om de lan kabel in de switch te stoppen en 2 andere lan kabels erin stop zodat mn broertje en ik toch internet hebben via de kabel?

Of misschien andere opties/ tips?
 
De internet verbinding (draadloos) waar staat de zender en waar zit je broertje te werken als de verbinding wegval.
 
De modem staan beneden in de woonkamer. Mn broertje zit boven in zijn kamer(1e verdieping)
Met een laptop zijn er geen problemen qua draadloze verbinding. Alleen met zijn pc en antenne(achterop zijn pc) heeft hij wel internet alleen geen stabiele verbinding(tis een relatief nieuwe computer van een paar weken)
met de lan verbinding heeft hij wel optimaal verbinding en geen problemen. Voorbeeld:

Tijdens het online game draadloos wordt hij er elke keer uitgegooid omdat de verbinding wegvalt.
Met de lan geen enkel probleem. Laptop draadloos geen enkel probleem. Ligt dus aan de antenne..maar goed. Mijn vraag is of je dus met een switch en via mijn lan kabel ook hij op de lan kan?
 
Dat kan, waar je ook nog over zou kunnen nadenken is een range extender voor je draadloze verbinding, of hem verplaatsen. (je zou ook nog kunnen kijken naar de configuratie van je draadloze netwerk, in heb in het verleden wel eens problemen gehad met het kanaal vd draadloze verbinding of bvb oude firmware van een draadloze router/modem)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan