MPG icoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvc

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2009
Berichten
6
Hallo,
Ik heb een vraag.
Wanneer ik mijn video beeldjes open, dan komen alle icoontjes te voorschijn.
Zoals gewoonlijk staat er op elk icoon een plaatje van mijn video opname.
Maar het komt ook voor dat er MPEG op een filmje staat.
Hoe kan ik dit wijzigen zodat op elk icoontje een plaatje van mijn video opname staat.
Wie o wie kan mij helpen.
Alvast bedankt

JVC
 
Laatst bewerkt:
nou het is een wat warrig verhaal maar ik geef het een poging
als je een map hebt met daarin verschillende bestanden dan heb je 2 mogelijkheden
1 bestanden hebbem een icoon
2 bestanden zijn een mini voorbeeld

het icoontje is afhankelijk van het programma waar dat bestand standaard mee geopend wordt.
maw als jij een jpg (foto) normaal opend met irfanview dan ziet het icoontje er anders uit dan waneer je het normaal opend met windows viewer.
dit openen en dus ook het icoontje kan je vernanderen door
re muisklik op bestand >> eigenschappen >> tabblad algemeen >> openen met >> klik op wijzigen.
 
Hi Turn,
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb het inderdaad nogal onduidelijk weergegeven mijn vraag.
Hierbij heb ik nu een bijlage bij gedaan, het is misschien zo wat duidelijker.
Het zijn video opnames, maar bij het opslaan doe die bij de ene een plaatje en bij de andere een MPEG icoon.
Hoe kan ik deze MPEG iconen om zetten in plaatjes.
Alvast bedankt.
Video bestanden.JPG ik hoop dat dit te openen is het is een jpg bestand
 
ja hoor plaatje is goed en ik snap nu wat je bedoel.
het "plaatje" is voorbeeld weergave, zo te zien zijn de filmpjes met het zelfde toestel gemaakt.
dus het kan niet aan verschillende codecs liggen.

als je even wacht worden er dan niet meer filmpjes veranderd van icoon naar voorbeeld ??
of bij verversen ( F5 )

het opbouwen van voorbeeld weergaven uit een filmpje is een vrij intensieve klus voor een pc
ik heb zelf dan ook maar zelden deze aan staan.
het kan dus zijn dat het langer duurt of dat je pc het niet trekt, wat heb je voor pc + hoe oud ??

je kan ook je miniatuur weergaven allemaal eens weg gooien, dan worden ze opnieuw opgebouwd. ik zit hier met vista dus ik weet niet of het in xp ook zo gaat !!
buro accessoires >> systeem werkset >>schijfopruiming >> miniatuur weergaven aanvinken en OK klikken

LET OP kijk goed welke vinkjes er nog meer staan en of je dus niet iets weg gooit wat niet weg mag.
weet je het niet zeker, vraag het dan of haal het vinkje weg.
 
Hi Turn,
Ik heb een Fujifsu Siemens computer van 2005.
Hij heeft het altijd gedaan.
Ook al wach ik lang hij doet het niet.
Ik heb bij voorbeeld bestanden waar 20 iconen opstaan, maar waar 15 met een plaatje en 5 zonder plaatje.
Ik werk trouwens met windows xp.
Bij systeem werkset >>schijf opruiming >>daarna heb ik geen miniaturen weergaven.
Na schijf opruiming krijg ik een venstertje waar je aan moet geven welke schijf je wilt opruimen.
 
Bij systeem werkset >>schijf opruiming >>daarna heb ik geen miniaturen weergaven.
Na schijf opruiming krijg ik een venstertje waar je aan moet geven welke schijf je wilt opruimen.

dan zit je op de goede weg
bij dat venstertje geef je de schijf aan waar de filmpjes op staan >> klik OK >> nu is ie een tijdje bezig met zoeken >> en dan krijg je het schermpje waar je vinkjes moet plaatsen / weghalen
 
Hi Turn.
Ja sorry, bij mij komt dat niet voor.
Als ik in het venstertje de schijf aanklik waar de filmjes op staan, dan krijg ik inderdaad een hele opsomming van mogelijkheden, maar daar komt miniatuur weergaven niet op voor.
Weet je zeker dat het bij schijfopruiming is?
Bij al mijn schijven komt miniatuur weergeven niet voor.
 
ok dat is dan echt een vista functie
ik heb wel eens iets gelezen over wijzigingen in het register maar hier ben ik zelf niet in thuis.

misschien dat iemand anders nog iets weet
 
Hi Turn,

In ieder geval bedankt voor het mee denken.
Misschien weet een andere hoe je dit moet oplossen.
nogmaals bedankt

gr
JVC
 
De vraag is nod niet opgelost:eek:
Wie o wie kan me helpen????
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan