foto verkleinen hoe en waarmee

Status
Niet open voor verdere reacties.

berehap

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
Berichten
330
dag,

Ik maak even gebruik van de account van mijn zoon.
Ik had een vraag over het verkleinen van foto's.

Ik heb een vakantiefoto van het formaat 3264x2448, het is een liggende foto, graag zou ik deze in een klein staan lijstje willen hebben. Het formaat foto voor in het lijstje moet ongeveer 6 bij 9 cm zijn

Nu dus mijn vraag, waarmee en hoe zou ik deze foto kunnen verkleine tot dit formaat van 6 bij 9 cm, ik heb geen idee hoe je de pixels omzet in cm.

alvast bedankt voor jullie reacties.

mvg. Wim
 
Makkelijk...

Dat is eigenlijk heel makkelijk:
  • Je opent je plaatje in paint
  • Je drukt op Ctrl + W
  • Je voert het aantal percentage in dat je wilt verkleinen
  • Je slaat je plaatje op
En dan heb je je plaatje
 
sorry...

Sorry, ik had niet gezien dat je van pixels naar cm omzet.
 
Je kunt photofiltre gebruiken is geen groot programma en makkenlijk en misschien is het handig om bij google in te typen cm = pixels dan vind je wel een site die het omzet ik heb hier ook welleens problemen mee maar dan kun je dit wel zoeken op google en anders photofiltre is bekijken.
Je kunt de pixels dan omzetten als je set image doet in cm dus klik je op rechtermuisknop in photofiltre bij de foto set image aanklikken en dan staat er een balkje met pixels erop en die kun je veranderen in cm's
hier heb je een print screen bij bijlage van photofiltre
 

Bijlagen

  • Untitled 1.jpg
    Untitled 1.jpg
    103,6 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
Dit kun je doen met fotobewerkings software, zoals Photoshop of Paint.NET.

Om zelf uit te printen stel je eerst de gewenste DPI van de foto in, bijvoorbeeld 150dpi. Het hangt van je printer af - en fotopapier - hoe hoog dit kan zijn.

Daarna geef je de maat van de foto op in centimeters.

Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan