internet op pc via laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arno2504

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2008
Berichten
59
Beste Helpmij vrienden,

Ik wil met mijn pc boven op internet via mijn laptop.

Mijn situatie is als volgt:
Beneden staat de router. Mijn laptop is met een kabel verbonden aan het internet. Boven staat mijn pc, met hierin een wifi kaart.
Nu wil ik mijn pc via een draadloos (peer-to-peer?) netwerk verbinden met mijn laptop, zodat ik met mijn pc op internet kan.

Andere opties (draadloze router, kabel naar boven etc.) zijn voor mij niet interessant.

Ik heb in overige posts geen antwoord kunnen vinden.

Ook heb ik zelf al heel lang zitten prutsen met een verbindingsbrug op mijn laptop tussen LAN en draadloos, maar ik kom er niet uit.
Ik heb een schetsje bijgevoegd van mijn situatie.

mvg Arno
 

Bijlagen

  • tekening.JPG
    tekening.JPG
    31,1 KB · Weergaven: 31
Je zal toch vanaf de router moeten vertrekken wanneer je internet op de pc wil.

Kennis van mij had hetzelfde probleem en wou niets draadloos, ik heb dan zo een systeem internet over het electriciteitsnet geinstalleerd en dat werkt perfect.
Inpluggen en starten en je kan altijd met je pc op internet ook wanneer de laptop uit staat.
 
Heeft wel als nadeel dat het internet beduidend trager gaat, maar is wel een handige oplossing als je geen gedoe wilt met ellenlange kabels :p
 
Het lukt je wel om een peer to peer connectie te maken met je pc?

Wanneer je Windows XP gebruikt op je laptop zou je 'internet connection sharing' aan kunnen zetten.

Selecteer in de drop down lijst je draadloze verbinding. Deze word dan ingesteld als dhcp server.

Op de pc boven zet je de de instellingen van je draadloze adapter op 'automatisch een IP-adres verkrijgen' en dan zou het moeten werken.
 
Vergelijkbare situatie als bij jou, waar je voor PDA je vaste computer moet denken en voor de computer met Internet je laptop: hier

Succes,

Tijs.
 
@Arno2504: We zijn nu een dikke week verder, en geen reactie van jou op de gegeven tips.
Graag even terugmelden wat je met de tips gedaan hebt, en wat er uitgekomen is.

Tijs.
 
Hallo iedereen.

Heel vreemd. Ik heb alleen een mailtje gehad toen het eerste bericht gepost werd, daarna niets meer. Ik las al jullie berichten dus pas gisterenavond, toen ik bericht kreeg van RHPJS of mijn vraag al opgelost was. Mijn excuses hiervoor.

@dnties:

Het is wel gelukt hoor, dankzij Microsoft:

http://www.microsoft.com/windowsxp/using/networking/expert/bowman_02april08.mspx

Dankzij dit bericht kon ik idd een peer to peer netwerkje aanleggen. Het delen van de internetverbinding was daarna een peuleschil.

Iedereen bedankt voor de hulp.

Groeten Arno
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan