Automatische foto bewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

NiekVoost

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2008
Berichten
21
Dag,

Ik maak geregeld foto's van branden en ongevallen.
Daarbij heb ik sinds kort ook mijn eigen website. Maar omdat de foto's in hun originele formaat te groot zijn om up te loaden (anders gaat mijn dataruimte te snel op) bewerk ik ze.

Ik heb eens zitten snuffelen in Photoshop en heb daarin de Image Proccesor gevonden. Daar selecteer ik een map en kan ik instellen wat Photoshop met de foto's die in die map staan moet doen. Dat is eigenlijk best wel beperkt. Ik kan instellen welke formaat de foto's moeten worden en in welk formaat ze omgezet moeten worden. De functie om de afbeeldingen te verkleinen gebruik ik daarbij dan ook wel. Alleen ik wil graag ook dat er een copyright op de foto komt te staan d.m.v van een afbeelding over die afbeelding. Ik weet dat het mogelijk is, alleen ik weet niet hoe, weet iemand anders het misschien wel?
Hierbij een voorbeeldje zoals ik het bedoel:
CIMG0561.jpg

Ik doe het nu ook wel, alleen nu 1 voor 1, graag zou ik zien gebeuren dat het automatisch gebeurt en helemaal mooi zou het zijn als in 1 handeling kan gebeuren met het verkleinen van de foto's.

Alvast bedankt voor jullie hulp;
Niek van Oost
 
Als je een oudere versie van Photoshop gebruikt, dan heb je waarschijnlijk ook het programma Imageready. Hiermee kun je Actions maken. Ik gebruik dit zelf om thumbnails te maken. In een Action kun je alle soorten bewerkingen opnemen. Je kan er daarna een Droplet van maken, een soort programma'tje dat je in een map zet. Je sleept er foto's naartoe, en die worden dan bewerkt. Het is wel wat werk om zo'n Action/Droplet te maken, maar als het eenmaal goed is bespaart het veel tijd.
 
Daarvoor heb je Imageready niet eens nodig, dat zit toch allang in Photoshop zelf?
 
Nog handiger! (zelf heb ik een oude versie van Photoshop, waar dit niet in zit)
 
Daarvoor heb je Imageready niet eens nodig, dat zit toch allang in Photoshop zelf?

Dat doe ik nu, alleen alles 1 voor 1, maar das eigenlijk best wel een rotwerk, zeg maar...
maar thoeft niet persé met photoshop, tzou alleen wel handig zijn;)
 
Volgens Arctic Joe kun je met Photoshop ook Actions maken (zie mijn eerdere post).
Dan hoeft het dus niet 1 voor 1!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan