Full screen naar TV out

Status
Niet open voor verdere reacties.

fabien

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mei 2009
Berichten
2
Ik wil graag een film via mijn TV-out op tv kijken. Ik krijg het niet voor elkaar om dit goed in te stellen.
De bedoeling is dat ik het filmpje op mijn pc open en start en dat hij full screen op mijn TV afspeelt (net zoals dat met bv. powerpoint-presentaties gebeurt).
Het lukt me alleen om het venster met de film (bv. in windows mediaplayer of gom-player) naar mijn TV te slepen en daar te maximaliseren. De bedoeling is echter dat ik mijn TV in een andere kamer ga neerzetten, waardoor dit niet meer mogelijk is. Ik zie dan natuurlijk de muiscursor niet meer.
Ook de tv instellen als clone zou kunnen werken, maar dan moet ik ook mij 20" monitor op 720x576 instellen. Dit is natuurlijk niet ideaal. Bovendien kan ik niks anders meer doen (mail checken ofzo) als ik een film kijk.

Wat moet ik doen? Welk programma moet ik gebruiken?
Ik gebruik windows Vista en heb een Radeon HD4870 met een standaard tv met s-video aansluiting.
 
ik begrijp niet goed wat je tv met je monitor te maken heeft...
je kan je tv toch als 2de beeldscherm instellen, welke dan toch z'n eigen resolutie gebruikt?

franco
 
Ja, dat kan. Ik kan de tv als 2e monitor instellen met zijn eigen resolutie. Dat was het probleem ook niet.
Het probleem was dat ik een film full-screen op mijn tv wil laten afspelen, zonder dat ik op de tv met de muis hoef te navigeren (aangezien de tv in een andere ruimte staat). De film moet dus in eerste instantie geopend worden op de monitor.

Maar ik ben er inmiddels uit. Verscholen in de catalyst-drivers (niet onder de tv-instellingen, waar je het zou verwachten) kun je de theater-mode aanzetten.
Probleem opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan