Connectie mediacenter pc en tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbert1978

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Berichten
2.349
Ik heb windows Vista Ultimate, waar mediacenter inzit. Nu zou ik graag films en fotos enz. die op mijn harddisk staan via mediacenter op mijn pc afspelen, maar hoe doe ik dit, wat heb ik hiervoor nodig? Hoe sluit ik bv mijn tv aan op mijn router, of moet ik mijn tv echt aansluiten op mijn pc? (router staat dichterbij namelijk, dus makkelijker)

En wat zijn hier de kosten ongeveer van voor wat ik nodig heb om dit werkend te krijgen?
 
Goedemorgen,,

Je zal rechtstreeks naar de tv moeten gaan en wat je nodig hebt ligt er een beetje aan welke aansluitingen je tv hebt en natuurlijk op de videokaart dus als je even je type en merk videokaart en de aanwezige aansluitingen op je tv dan kunnen we je verder helpen.

Modag
 
Videokaart is een radeon x1950 pro, zitten twee DVI poorten.

Mijn tv is een Sony Bravia KDL-32S2800.Heeft HDMI aansluiting, zo'n VGA aansluiting, SCart aansluitingen en nog een hoop van die tulp aansluitingen.

Dus ik moet rechtstreeks van mn pc naar mn tv gaan? Niet van mn tv naar mn router? Kan dit ook draadloos?
 
ja je moet van pc naar tv
als je geen hdmi aansluiting op de pc hebt neem je een kabel van dvi naar hdmi of een verloop dvi naar hdmi en dan een hdmi kabel naar de tv.
je hebt ook nog een apparte geluidskabel nodig want dvi heeft geen geluid.
 
wat betreft het afspelen van films en fotos via media center:
als je media center opstart, zul je bij "TAKEN" een selectie vinden die heet "INSTELLINGEN".
klik daar op, en daar zul je een selectie vinden genaamd "MEDIABIBLIOTHEEK INSTELLEN".
klik daarop, en daar zie je 2 keuzes: "TE CONTROLEREN MAP TOEVOEGEN" en "MAP NIET MEER CONTROLEREN".
de 1st keuze geeft je de mogelijkheid een map toe te voegen waar mediabestanden in zitten.
de 2de keuze geeft je de mogelijkheid om een map met mediabestanden te verwijderen.
je kan zoveel mappen toevoegen als je maar wil.

franco
 
wat betreft de aansluiting op je tv:
de volgens mij makkelijkste manier is wanneer je tv een usb-aansluiting heeft.
daar sluit je een TP-LINK op aan en die maakt draadloos verbinding met je wireless netwerk kaart. heb je geen wireless netwerk kaart, dan heb je 2x TP-LINK nodig.
1 TP-LINK kost zo'n 25 euro...
TP-LINK heeft ook nog een basis-station, waarmee je zowat alles wat multimedia is(met usb-aansluiting) draadloos met mekaar verbind over 1, 2 of 3 aparte kanalen.

heb je geen usb-aansluiting op je tv, dan blijft alleen de kabel over en werk je 't makkelijkst met een laptop.

franco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan