Formaat telefoonnummers aanpassen voor Pocket PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimcor

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2006
In MS Outlook 2007 onder XP staan mijn telefoonnummers in dit formaat: +32 (1234) 123456 (uiteraard fictief nummer). Na synchronisatie staan zij er ook zo in mijn PPC. Maar een SMS verzenden in dit formaat kan niet. Hoe kan ik zo'n 2500 telefoonnumers omzetten naar dit formaat: 0032234123456? De "1", de "0", valt in dit formaat weg in het netnummer.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Volgens mij is er maar één effectieve en goed werkende oplossing:
- Je contactpersonen exporteren naar een Excel-bestand.
- En hierna met 'zoeken en vervangen' de betreffende (telefoonnummer-)kolommen aanpassen.

Overigens zou je in je uitleg duidelijker kunnen zijn.

De notatie is in Outlook feitelijk +32 (0234) 123456 i.p.v. +32 (1234) 123456

En die moet dus worden: 0032234123456 zoals je schreef.
Het bekende gegeven overigens: de 'voorloopnul' bij het netnummer vervalt wanneer je tevens een landnummer intoetst.

Bedankt Thieu voor je reactie. EN inderdaad het moest 1 zijn ipv 0. Excuses.

Aan deze werwijze dacht ik ook al. Ik vrees echter dat dan heel wat andere velden van plaats verwisselen! Bij het toewijzen van de verschillende velden gaat er immers vaak veel mis. Of heb je hiervoor een goede raad?

Grtjs, Wim

Hoi,

Volgens mij is er maar één effectieve en goed werkende oplossing:
- Je contactpersonen exporteren naar een Excel-bestand.
- En hierna met 'zoeken en vervangen' de betreffende (telefoonnummer-)kolommen aanpassen.

Overigens zou je in je uitleg duidelijker kunnen zijn.

De notatie is in Outlook feitelijk +32 (0234) 123456 i.p.v. +32 (1234) 123456

En die moet dus worden: 0032234123456 zoals je schreef.
Het bekende gegeven overigens: de 'voorloopnul' bij het netnummer vervalt wanneer je tevens een landnummer intoetst.

Beste. Zoals ik verwachtte, ongeveer de helft van de velden loopt in het 100! Dus ik zal de nummers die ik het vaakst nodig heb manueel aanpassen. Het zij zo. Bedankt en groetjes, Wim:confused:

Beste. Zoals ik verwachtte, ongeveer de helft van de velden loopt in het 100! Dus ik zal de nummers die ik het vaakst nodig heb manueel aanpassen. Het zij zo. Bedankt en groetjes, Wim:confused:

Ik ben er heilig van overtuigd, dat dat niet nodig is.
Om hoevel records gaat het?

Ok,

Je kunt in Outlook je contactpersonen als PST-bestand exporteren.
Als je dat bestand naar mij mailt, zal ik een poging 'wagen':

Laatst bewerkt:
Teu. Omwille van privacyredenen kan en mag ik dat niet doen. Ik denk dat het probleem vooral zit in de vele notities in de contactpersonen staan en de vele contactpersonen die in veel categorieën staan. Ik heb heel wat pogingen gedaan en telkens valt er wel ergens informatie weg. Wim

Ja, dat kan inderdaad door het notitieveld komen .....
Veel succes ...... :confused:

Hoi,

Het probleem van de 'verschuiving' van veldgegevens zit hem inderdaad in hetzelfde scheidingsteken, dat voorkomt in de tekst die is ingevoerd in 'Notities' (meestal een ; (puntkomma), of een komma)

Wat je dus nog kan doen is het volgende:

1. Exporteer de contactpersonen, maar wijs alleen die velden toe aan het te exporteren Excelbestand, die je voor je pocketpc 'nodig' hebt. Met name dus ook NIET het veld 'notititíes' (categorieën zou geen probleem moet zijn, omdat het scheidingsteken voor de diverse categorieën ánders is dan het scheidingsteken dat gebruikt wordt voor velden)
Pas nu de 'zoek en vervang' trucs toe in Excel.

2. Verplaats in Outlook de huidige records in de map Contactpersonen even naar een tijdelijk aan te maken submap onder Contactpersonen.
3. Importeer het gecorrigeerde Excelbestand weer naar de 'hoofdmap' Contactpersonen en synchroniseer met je pocketpc.
4. Verplaats de 'nieuwe' gegevens in de hoofdmap Contactpersonen naar een 'extra' map onder Contactpersonen (voor evt. later gebruik)
5. Verplaats de tijdelijk naar een submap geplaatste oorspronkelijke data weer naar de 'hoofdmap'
5. Schakel tenslotte op je pocketpc bij de te synchroniseren items, contactpersonen uit!!!

Ik weet, het is geen optimale oplossing, maar kost minder tijd dan het handmatig corrigeren van al die records.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan