verbinding weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeertH

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2006
Berichten
22
Hallo,
Ik heb hier 2 PC's die hangen via een speedstream aan het internet (gebruik kpn adsl). Iedere dag valt de netwerkverbinding van 1 van de 2 PC's zomaar opeens weg. De andere PC heeft nergens last van. In eerste instantie verdacht ik antivir omdat die vaak een update draaide zo rond de tijd dat de netwerkverbinding kuren kreeg. Dus heb ik antivir verwijderd en AVG geinstalleerd. Updates op 'n ander tijdstip ingesteld. PC met spybot search&destroy en AVG gescand.
Helaas is het probleem niet opgelost. Vaak tussen 12.00 en 13.00 maar soms ook op een heel ander tijdstip is de netwerkverbinding van die ene PC weg. IP-adres etc. staat op 0.0.0 verbinding herstellen lukt niet. PC opstarten en dan werkt alles weer normaal voor zolang als het duurt. Iemand een idee wat er mis kan zijn? Alvast veel dank, Geert.
 
Aha, het lijkt erop dat de netwerkverbinding weg valt als de lease verlopen is (ipconfig /all). Ik denk die automatisch zou moeten vernieuwen maar dat dat niet gebeurt omdat ....???
Misschien dat de firewall dwars ligt maar bij het opstarten van de PC werkt 't wel goed. Kortom wie heeft wijze raad? Groet, Geert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan