mTorrent opeens zeer langzaam.

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankmobo

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Berichten
49
Beste mensen,

Sinds 2 uur heb ik problemen met mTorrent (formeel: microTorrent). Normaal zijn de downloadsnelheden het maximum van mijn internetverbinding. Ik maak gebruik van port forwarding, en de snelheden zijn 200 kb/s (Niet snel, maar dat is mijn internetverbinding ook niet). Nu haal ik echter bij verschillende downloads samen maar 30 kb/s. Ik heb niks aan instellingen veranderd, en ik heb contact met meer dan genoeg seeds/peers. De downloads zijn ook nog niet ver gevorderd, het is dus ook niet zo dat ik afhankelijk ben van de seeds. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
 
Ok, Probeer je Upload limiet lager te zetten niet onbeperkt. maar een getal. niet te hoog naartuurlijk.
 
Hallo,

Het kan misschien liggen aan de hoeveelheid seeders en leechers.
Hoe meer seeders hoe sneller de donwload hoe meer leechers hoe langzamer de downlaod
seeders zijn de mensen die de download 100% binnen hebben en leechers zijn de mensen die van de seeders gebruik maken om sneller te kunnen downloaden.
Dus seeders geven bestandjes door aan leechers van het bestand dat je aan het downloaden bent.
Misschien kan dit de oorzaak zijn.
Aan de torrent client zal het niet zo zeer liggen iederen torrentclient is even snel het is alleen een programma dat er is om mee te downloaden.
 
@Marvin, had ik al, i.v.m. illegaliteit.

Hallo,

Het kan misschien liggen aan de hoeveelheid seeders en leechers.
Hoe meer seeders hoe sneller de donwload hoe meer leechers hoe langzamer de downlaod
seeders zijn de mensen die de download 100% binnen hebben en leechers zijn de mensen die van de seeders gebruik maken om sneller te kunnen downloaden.
Dus seeders geven bestandjes door aan leechers van het bestand dat je aan het downloaden bent.
Misschien kan dit de oorzaak zijn.
Aan de torrent client zal het niet zo zeer liggen iederen torrentclient is even snel het is alleen een programma dat er is om mee te downloaden.

Ik ben bekend met de werking van P2P :D
Iig werden beide downloads bijna gelijktijdig langzamer. Seed/peer verhouding is ook goed (bijv. bij één van de downloads 48/19)
 
Laatst bewerkt:
Heb je je verbindingssnelheid gemeten?
Dus hoeveel KB's per seconden je hebt.
Ik zou niet weten welk programma je hiervoor zou moeten gebruiken ik heb zelf sitecom en daar kun je het al zien die hebben het er standaard bij.Geen programmatje maar gewoon het menu
 
Heb je je verbindingssnelheid gemeten?
Dus hoeveel KB's per seconden je hebt.
Ik zou niet weten welk programma je hiervoor zou moeten gebruiken ik heb zelf sitecom en daar kun je het al zien die hebben het er standaard bij.Geen programmatje maar gewoon het menu

Speedtest.net:

1,4 megabit = wat minder dan 200 kb/s.
 
Misschien kun je wat proberen om poorten open te zetten daar heb ik van gehoord maar het is geloof ik ook niet echt veilig maar het is toch wel raar dat het zomaar ineens gebeurd...
Ik ken trouwens Mtorrent helemaal niet ik heb al welleens geprobeerd met Utorrent en Bittorrent maar die vond ik niks ik gebruik zelf Azureus Downloads daar kun je alles instellen is Mtorrent hetzelfde als Utorrent en Bittorent?
 
Misschien kun je wat proberen om poorten open te zetten daar heb ik van gehoord maar het is geloof ik ook niet echt veilig maar het is toch wel raar dat het zomaar ineens gebeurd...
Ik ken trouwens Mtorrent helemaal niet ik heb al welleens geprobeerd met Utorrent en Bittorrent maar die vond ik niks ik gebruik zelf Azureus Downloads daar kun je alles instellen is Mtorrent hetzelfde als Utorrent en Bittorent?

mTorrent = UTorrent.
Formeel: μTorrent

Poorten heb ik geopend. Had ik ook al.
Hulp bij het openzetten van poorten:
portforwarding.com
 
Laatst bewerkt:
Over die poorten is dat wel veilig?
Ik heb gehoord dat virussen dan makkenlijker binnen kunnen komen...
Anders probeer ik het wel.
 
Over die poorten is dat wel veilig?
Ik heb gehoord dat virussen dan makkenlijker binnen kunnen komen...
Anders probeer ik het wel.

De router stuurt al het verkeer wat naar één poort (v.d. honderduizend) direct door naar 1 bepaald programma op een bepaalde pc. Je hebt dus wel iets meer risico, maar het is verwaarloosbaar.
 
Dus voor je router of iets dergelijks is het niet goed je kunt het dus vergelijken met het overklokken van je pc.
 
Dus voor je router of iets dergelijks is het niet goed je kunt het dus vergelijken met het overklokken van je pc.

Nee, bij het overklokken van componenten van de pc kan je hardware daadwerkelijk beschadigen. (doorbranden en dergelijke). Bij port forwarding is niet alleen de kans veel kleiner, maar kan je 'alleen' de software beschadigen. Bedenk wel dat je alleen binnenhaalt bij port forwarding naar een bepaalde applicatie wat normaal ook al naar die applicatie zou gaan. Dus als er een virus een een .torrent bestand zit, maakt het niet uit of je nou aan port forwarding doet of niet.
 
Ik zal welleens kijken bedankt helaas weet ik jou vraag NOG niet te verhelpen.
Er komen nog wel anderen en anders moet je eens een beetje op google rondkijken.

Nog veel succes met alles!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan