Witte plekken verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Ik heb bij wat gescande fot''s witte plekjes. Kan ik die plekjes aanpassen met de kleur van de omgeving van dat plekje, zodat het niet meer te zien is?
Groet,
Martin
 
dat kan volgens mij wel met paint shop pro 8 (trial) (duur programma) ik heb nog een oplossing maar dan moet ik eerst weten hoe groot de foto is en waar de witte plekjes zitten
 
Hallo Tom,
Ik heb wel Adobe Photoshop. Kan dat daar mee?
Ik heb niet veel met fotobewerking!

Ik hoor graag van je.

Martin
 
Ja, dat kan ook met Photoshop. In de toolbar zit een "stempel". Eerst klik je op een punt naast de witte plek (dus waar de kleur goed is) en houd daarbij Alt ingedrukt. Daarna gebruik je de stempel om de witte plek in te kleuren. De kleur wordt dan "gekloond".

Succes!
 
Als ik dat doe, krijg ik een andere kleur dan de kleur die naast de witte plek zit.
Ik doe het volgenden:
ALT en naast de witte vlek klikken
Dan ALT en de stempel aanklikken en dan op de witte vlek klikken.
Ik krijg dan een bruine of grijze kleur ipv zwart.

Kan het zijn dat het niet met zwart/wit fotos werkt?

Martin
 
De stempel kopieert de kleur die onder het stukje zit waar je hem - met ALT - hebt neergezet. Zet hem dus neer op een stukje met de goede kleur.

Je kan ook een kwast nemen, zwart kiezen, en de plekken inkleuren (tip: eerst inzoomen op je foto, dan kun je preciezer werken).
 
In Photoshop:

Neem een zacht borsteltje en zet de mode op "Color".
Neem een sample van de kleur die het moet worden door alt in te drukken en op de plaats te klikken.(dus alt en klikken naast een vlekje)
Zorg dat de gesampelde kleur op de voorgrond staat.
Borstel over de vlekjes, moet helemaal niet nauwkeurig zijn hoor.

Rizze
 
Hallo Rizze,
Waar kan ik het borsteltje vinden? Kan je wat printscreens geven?
Bedankt.

martin
 
Die toren links wil ik minder donker.

In het eerste screenshot zie je het borsteltje geselecteerd en de mode op color

29c5a52.jpg


Hieronder zie je waar ik een sample heb genomen door er te klikken met alt ingedrukt, en heb die kleur als voorgrondkleur genomen.(je ziet dat zwart de achtergrond is)

2igzjw6.jpg


Hieronder heb ik wat geborsteld over die toren zie het cirkeltje van mijn borsteltje.

156bayq.jpg


En hieronder is de toren helemaal klaar.

1zbxi6b.jpg


Hopelijk lukt het nu.

Rizze
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan