gameserver vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

alexandertje123

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2008
Berichten
17
eej allemaal,

Ik wil al heel lang een eigen gameserver opzetten maar me vader zegt dat poorten openzetten gevaarlijk is i.v.m. spyware enzo:confused:. Nu hat ik zelf het idee om van me oude computer een gameserver te maken, want het maakt tog niet uit als daar virussen op komen want hij word tog niet gebruikt. Maar nu heb ik 2 vragen daarover. Teneerste, kan ik een (bijvoorbeeld) cod4server opzetten terwijl de computer niet goed genoeg is om ermee cod4 te spelen? Tentweede, lopen de andere computer's binnen ons huiselijken netwerk gevaar als ik er een gameserver inzet? Zoja zou ik hem dan op eenofandere manier buiten de router kunnen zetten?

m.v.g. Alex
 
Ik heb even gegoogled voor je en hier is een goede handleiding te vinden hoe je een cod4 server op moet zetten.

Door middel van port-forwarding in je router kun je de specifieke poorten voor COD4 doorzetten naar jouw server. Omdat de router specifiek naar 1 pc verwijst is er voor andere pc's nagenoeg geen risico. Dit risico word alleen maar beperkter als je op de andere pc's een firewall hebt staan.

Ik zou zeggen probeer het gewoon. Wat betreft de snelheid van je pc kan ik niet zeggen hoe jouw server gaat presteren. Hier spelen meerdere factoren mee.
 
Hallo,

Uit ervaring wil ik je een paar tips meegeven, vragen stellen.
Ik heb zelf jarenlang een COD 1 / COD 2 gameserver gedraaid.
Dit deed ik op een P4 HT (3.0GHZ) met 1 GB RAM.
Dat lukte goed, alleen het grootste nadeel is je internet verbinding.

Ik had toen een 15 Mbit lijn, en een 3 Mbit upload.
Hier moet je ernstig na kijken. Ik kon met mijn 3Mbit upload maar maximaal 12 gebruikers op mijn server toelaten, omdat gebruikers anders lagg kregen.

Vooral bij COD4 lijkt mij dit een nog ernstiger probleem, omdat deze server meer internet slurpt dan een COD1 / COD2.

Laat me iets weten of het lukt, als het nodig is kun je mij altijd PM'en voor hulp met je server!
 
Hallo,

Uit ervaring wil ik je een paar tips meegeven, vragen stellen.
Ik heb zelf jarenlang een COD 1 / COD 2 gameserver gedraaid.
Dit deed ik op een P4 HT (3.0GHZ) met 1 GB RAM.
Dat lukte goed, alleen het grootste nadeel is je internet verbinding.

Ik had toen een 15 Mbit lijn, en een 3 Mbit upload.
Hier moet je ernstig na kijken. Ik kon met mijn 3Mbit upload maar maximaal 12 gebruikers op mijn server toelaten, omdat gebruikers anders lagg kregen.

Vooral bij COD4 lijkt mij dit een nog ernstiger probleem, omdat deze server meer internet slurpt dan een COD1 / COD2.

Laat me iets weten of het lukt, als het nodig is kun je mij altijd PM'en voor hulp met je server!

Vergeten te vragen?: Wat voor een internet heb je? (Provider / Aboonement)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan