Help photoshop kan niet opslaan als JPG!

Status
Niet open voor verdere reacties.

DiederikE

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Berichten
34
Hallo

Ik gebruik al een tijdje photshop CS4.

Alleen toen kreeg opeens een melding als ik een plaatje wou openen in photoshop. Hij kon gene geldig JPG marker vinden ofso.

Ik was nog bezig met een ander plaatje maar daar moest ik nog wat aan veranderen. Toen die klaar was kon ik heb niet opslaan als JPG. Want dat stond niet meer in het lijstje.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Mvg Diederik Eeschooten
 
Was je nog wel in "RGB color" mode aan het werken met je plaatje?
Als je in 16-bit mode of een ander vreemd formaat aan het werken bent dan moet je dat eerst weer omzetten naar RGB color voordat je kan opslaan als JPEG.
 
...en je kan het niet meer opslaan als JPEG?
De vraag bij het openen lijkt me erg belangrijk.

Heb je dit bij al je JPEG plaatjes of alleen bij deze?
 
nou ik ahd al een paaar oude plaatjes van voor dat bericht. De plaatjes die ik daarna opgeslagen heb kan ik niet meer in photoshop openen. Alleen nog de ouden
 
Kan je misschien zo'n probleemgeval in een bijlage stoppen?
 
Oke.
 

Bijlagen

  • error.jpg
    error.jpg
    19,5 KB · Weergaven: 164
Laatst bewerkt:
Verplaatst Backup / Images --->> Beeldbewerking.

Images heeft in die sectie een andere betekenis en heeft niets met beeld te maken.
Image in dit geval is een 1 op 1 kopie van een cd/dvd/hdd, daarom dat het bij backup staat.
 
Verplaatst Backup / Images --->> Beeldbewerking.

Images heeft in die sectie een andere betekenis en heeft niets met beeld te maken.
Image in dit geval is een 1 op 1 kopie van een cd/dvd/hdd, daarom dat het bij backup staat.


oke sorry. Mijn fout.
 
Geen probleem, kan me voorstellen dat de benaming verwarrend werkt. Vandaar mijn uitleg erbij.:)
 
dit geeft hij als ik een jpg in photoshop open. Als ik hem wil opslaan als JPG heb je al die keuzes zoals PNG pds etc etc. MAar normaal staat er ook nog JPG tussen nu niet.
 
Er zijn vrij veel van dit soort problemen te vinden over invalid jpeg markers, maar geen eenduidige oplossing.
Je zou een herstelpunt kunnen terugzetten van een moment dat net vóór het ontstaan van je probleem ligt. Had je geen andere pc problemen toen het probleem begon?
 
Configuratiescherm / Systeem / tabblad systeemherstel.

Hoe dat precies verder werkt weet ik niet, op mijn systeem staat dat uitgeschakeld.
Je kan herstelpunten kiezen van verschillende datums. Kies een herstelpunt van een datum waarop je dit probleem zeker nog niet had.
(waarschuwing: alle wijzigingen die je na die datum gedaan hebt, zal je hierbij kwijtraken)

Dit is een nogal brute manier om je probleem aan te pakken, misschien weet iemand een meer directe en elegantere oplossing.
 
Oke zal het opnieuw installeren ook kunnen helpen? Want ik heb aardig wat gededwonlaod en ginstallerd sinds die foutmelding.

Toch bedankt voor de moeite ;)
 
Dat zou je natuurlijk ook kunnen proberen, laat je nog weten of het daarna weer werkt?
Succes er mee :thumb:
 
lol te snel getyped zie ik nu :p.

Ja ik zal ff laten weten. Ik reinstall hem morgen en dan zal ik het even laten weten.

Greetz diederik eenschooten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan