Wnd7 Werkt goed op Presario 6560, maar geen drivers voor nVidia GeForce 4 MX440

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helogat

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Berichten
808
Mijn Windows op mijn Compaq Presario 6560 werkte niet meer (en bestanden werden onleesbaar etc etc etc). Toen heb ik de harde schijf uit mijn Packard Bell Spirit erin gedaan. Toen kon Windows niet opstarten. Ik had er toch geen bestanden op staan dus heb ik die schijf geformatteerd en Windows 7 geïnstalleerd. windows 7 werkte heel goed. Maar ik had geen Aero. Ik had allereerst het geheugen uit mijn Dell Optiplex GX260 (512MB DDR) erbij gedaan, ik heb nu 1GB (1024MB) geheugen. Toen had ik nog steeds geen Aero. Ik ben toen in Windows gaan zoeken naar drivers voor mijn Videokaart (nVidia GeForce4 MX440), geen resultaat. Het viel mij al op dat er stond: Standard VGA Graphics Adapter. Ik ben toen met Deveice Manager naar updates gaan zoeken en die zei dat alles up to date was. Ik ben naar de site van nVidia gegaan en heb naar drivers gezocht. maar er waren alleen maar drivers tot XP (en dus ook niet voor Vista). Ik heb de prestatie-indesx laten testen en ik kreeg een score van 1.0 (door de Gaming graphics en Aero graphics.) weet iemand waar ik toch een driver kan vinden, of wanneer nVidia die driver maakt, of of ik een driver voor een vergelijkbare videokaart kan gebruiken, of dat er zo'n soort oplossing is: (http://www.siliconguide.com/qa/forum/messages/2220.shtml)

bvd Helogat
 
Laatst bewerkt:
je hebt een hele oude videokaart, en als nvidia nog geeneens drivers voor vista ervoor heeft, dan lijkt mij het heel sterk dat ze er nog drivers voor windows 7 voor gaan maken.

en die oplossing die in die link staat is voor een printer, en werkt niet bij een videokaart lijkt me.

ik denk dat je geen betere drivers kan krijgen voor zo'n oude videokaart dan de standaard vga drivers die windows 7 installeerd.
 
Laatst bewerkt:
Hij mag dan misschien wel oud zijn maar hij heeft wel 128mb videogeheugen en in XP kon ik er de gekste dingen mee uithalen.

Ik heb dan geprobeerd de Windows XP driver te installeren. Het is gelukt, maar bij get berekenen van de prestatie-index kreeg ik een BSOD. Ook toen ik een visualistie in WMP ging aanzetten kreeg ik een BSOD.

is het niet toch mogelijk om een driver van een andere vergelijkbare videokaart te installeren en daarmee deze videokaart de besturen.
bvd
 
Hoi,

ik wil je videokaart niet afkraken hoor, maar hij is gewoon zwaar verouderd.
Dat kun je ook zien op de Nvidia website, de laatste drivers die ervoor zijn uitgebracht zijn 3 jaar oud.
Ik had eerst ook een videokaart met 128 MB geheugen en die deed het toen ook heel goed op XP, kon er 2/3 jaar geleden goed mee gamen e.d.
Maar nu heb ik er helemaal niks meer aan.

Als je een BSOD krijgt dan werkt die XP driver niet goed, en ik zou 'm gelijk verwijderen als ik jou was.

Voor zover ik weet heb je bij een videokaart een driver nodig die bestemd is voor jou videokaart, bij printers/scanners e.d. ligt dat wat anders.

Jij hebt een Nvidia Geforce 4 MX Series driver nodig, en die heb je niet voor Windows 7.
Heel misschien zou een driver voor vista wel werken met jou videokaart, maar die is er ook niet voor een Geforce 4.
Dus ik denk dat daarom Windows 7 jou videokaart aangeeft als een Standard VGA Graphics Adapter, omdat er gewoon geen drivers voor zijn die werken met Vista/Win7.

Maar waarom wil je eigenlijk een andere driver?
Heb je heel slecht beeld, of hapert ie heel erg?

En als je ermee wil gaan gamen, dan kun je alleen spellen spelen van 2 jaar oud of ouder.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

ik wil je videokaart niet afkraken hoor, maar hij is gewoon zwaar verouderd.
Dat kun je ook zien op de Nvidia website, de laatste drivers die ervoor zijn uitgebracht zijn 3 jaar oud.
Ik had eerst ook een videokaart met 128 MB geheugen en die deed het toen ook heel goed op XP, kon er 2/3 jaar geleden goed mee gamen e.d.
Maar nu heb ik er helemaal niks meer aan.

Als je een BSOD krijgt dan werkt die XP driver niet goed, en ik zou 'm gelijk verwijderen als ik jou was.

Voor zover ik weet heb je bij een videokaart een driver nodig die bestemd is voor jou videokaart, bij printers/scanners e.d. ligt dat wat anders.

Jij hebt een Nvidia Geforce 4 MX Series driver nodig, en die heb je niet voor Windows 7.
Heel misschien zou een driver voor vista wel werken met jou videokaart, maar die is er ook niet voor een Geforce 4.
Dus ik denk dat daarom Windows 7 jou videokaart aangeeft als een Standard VGA Graphics Adapter, omdat er gewoon geen drivers voor zijn die werken met Vista/Win7.

Maar waarom wil je eigenlijk een andere driver?
Heb je heel slecht beeld, of hapert ie heel erg?


En als je ermee wil gaan gamen, dan kun je alleen spellen spelen van 2 jaar oud of ouder.

Dit is omdat ik video's nauwelijks kan afspelen, ik geen Aero heb, de Windows spellen niet kan spelen, en de spellen van 5 jaar werken ook niet echt, en andere grafische dingen gaan langzaam of helemaal niet.
 
oke,

dat is wel irritant idd.
maar een goeie win7 driver vinden voor jou videokaart gaat niet lukken denk ik.

kan je niet gewoon XP op je computer zetten, denk dat dat beter werkt in jou geval.
voor windows 7 heb je ook best wel een snelle computer nodig namelijk.
1 gr ram geheugen, en een videokaart met 128 mb is ook wel net het minimale voor windows 7.

of je kan ook een andere videokaart kopen, voor een paar tientjes heb je er al 1 met 256/512 mb geheugen.

m'n vorige videokaart was een geforce 7600 gt met 256 mb geheugen, en die draaide ook goed op vista 64 bit. kon er zelfs de nieuwe call of duty mee spelen.
dat ding heb ik verkocht op marktplaats voor 20 euro, kon er niks meer voor krijgen.
 
oke,

dat is wel irritant idd.
maar een goeie win7 driver vinden voor jou videokaart gaat niet lukken denk ik.

kan je niet gewoon XP op je computer zetten, denk dat dat beter werkt in jou geval.
voor windows 7 heb je ook best wel een snelle computer nodig namelijk.
1 gr ram geheugen, en een videokaart met 128 mb is ook wel net het minimale voor windows 7.

of je kan ook een andere videokaart kopen, voor een paar tientjes heb je er al 1 met 256/512 mb geheugen.

m'n vorige videokaart was een geforce 7600 gt met 256 mb geheugen, en die draaide ook goed op vista 64 bit. kon er zelfs de nieuwe call of duty mee spelen.
dat ding heb ik verkocht op marktplaats voor 20 euro, kon er niks meer voor krijgen.


Weet je ongeveer wat een niewe videokaart gaat kosten?
 
als je 'm nieuw koopt ben je wel minimaal 40 euro kwijt voor een betere videokaart die je nu hebt, maar dan heb je nog geen superkaart natuurlijk, maar die zal het waarschijnlijk wel doen op vista/win7.

je moet wel eerst kijken wat voor 1 je er nodig hebt (agp/pci), en ik zou voordat je er 1 koopt eerst op de nvidia site (of ati als je een ati videokaart wil) kijken of er drivers voor zijn voor vista.
maar dat lijkt me wel, als je 'm nieuw koopt, hele oude modellen verkopen ze niet nieuw meer.

maar je kan ook een 2e handse kopen, dan heb je m wel veel goedkoper, maar dan heb je alleen geen garantie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan