Geluid inkorten onder foto show

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twompie

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2003
Berichten
91
Hallo!

Ik heb vanmorgen 75 dagen in de Geluidbewerking en Beeldbewerken zitten zoeken, maar ben mijn "probleem" niet tegen gekomen.

Ik heb Foto's op cd en dvd 8 de luxe van Magix. Maar ik heb nog nooit met zo'n soort programma gewerkt.

Het geluid wat ik uitgezocht heb, 3 verschillende mp3's is langer dan de hoeveelheid foto's. Dus als de foto's gedraaid hebben, blijft de muziek nog doorlopen.

Dus de vraag is eigenlijk heel simpel: kan ik muziek knippen en zo ja, hoe doe ik dat dan? Er staat een schaar boven, maar die knipt niet.

Graag goede raad, Twompie
 
Ik gebruik Audacity voor dat soort klusjes. (Je hebt LAME nodig om het weer naar een .MP3 te coderen.)

Je klikt op het sterretje rechtsboven in het menuutjes, je selecteert de audio die je wilt verwijderen en drukt op 'Delete'. Dan exporteer je het bestand naar een .MP3 en klaar.
 
Dank je wel 5i5. Ik neem aan dat ik audicity moet downloaden? En Lame? En terugconverteren?

Klinkt heel ingewikkeld.

Is er misschien nog iets eenvoudigers? Of vraag ik nu te veel?

In ieder geval vast bedankt voor je snelle reactie. Twompie
 
audacity is een gratis programma en valt dus eenvoudig te downloaden. Hier bijvoorbeeld:
link

Als je het geluidsfragment bijgeknipt hebt, kan je bij Bestand kiezen voor exporteren. daar kan je het opslaan als een wav-bestand. Dit zou in principe moeten lukken, volgens mij
 
Als je het geluidsfragment bijgeknipt hebt, kan je bij Bestand kiezen voor exporteren. daar kan je het opslaan als een wav-bestand. Dit zou in principe moeten lukken, volgens mij

Dank je Melissa. Hier kan ik echt iets mee. Ik snapte gewoon niet hoe ik het dan als wav kon krijgen, maar dit lijkt mij heel simpel!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan