Hoe maak je een plaatje transparant

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flamedog

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2007
Berichten
163
Ey mensen, ik kom hier niet uit: ik wil de witte hoekjes van het plaatje hieronder transparant hebben, maar ik krijg het niet klaar met GIMP. Iemand weet hoe dit moet? Het liefst met GIMP, of een ander programma? Ik heb het nl nodig voor een site.

bodytop.png



Bedankt alvast :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Je kunt dit als volgt doen in GIMP:

  1. Selecteer penseel (of potlood, maakt niet als het maar iets is waar je mee kunt kleuren);
  2. Dan heb je een listbox wat de modus aangeeft, als het goed is staat hij nu op "Normal", verander dit in "kleur wissen".
  3. Dan moet je met het penseel of potlood over de witte vlakjes gaan.

En dan is de kleur wit verwijderd.

Modag
 
Laatst bewerkt:
Hij wil niet, ik zet hem in dat menuutje op 'Kleur Wissen', maar hij kleurt gewoon met de kleur die je hebt geselecteerd?

Ik doe iets fout blijkbaar...
 
ik denk dat je het wel kunt veranderen in animatieshop.
als je even zoekt kun je die gratis proberen.
Dan het plaatje openen en bovenin eerst animation en dan replace color.
Dan kun je aangeven dat je alles wat wit is transparant wilt maken.
Groetjes Debby
 
Image3.png

In animatieshop lukt het ook niet. Heb het even geprobeerd.;)
Als ik het in psp doe is dit het effect.
Is dat hoe je m zou willen hebben?
Groetjes Debby
 
Verplaatst Backup / Images ----->> Beeldbewerking.
 
Image3.png

In animatieshop lukt het ook niet. Heb het even geprobeerd.;)
Als ik het in psp doe is dit het effect.
Is dat hoe je m zou willen hebben?
Groetjes Debby

Een leuk plaatje, maar hij is niet de juiste groote, hij moet perfect afgesneden zijn. Als ik dat zelf doe, krijg ik zwarte hoekjes...

Iemand nog een oplossing?

deze 3 moeten worden gedaan, dat is alles:

bodytop.png


bodybota.png


bodybotproj.png

Van de laatste moeten echt alleen de hoekjes, niet de witte strip bovenin.
 
Laatst bewerkt:
Is er iemand die het bovenstaande alsjeblieft zou willen doen? De plaatjes moeten wel in het juiste formaat blijven, anders kloppen de marges van de website niet meer.
 
Ik kan je alleen vertellen hoe je het in Photoshop kunt doen maar wellicht is dat met je eigen programma ook mogelijk.

In PS kun je gebruik maken van lagen (layers).
Je opent een nieuw blad in het formaat van je plaatje en kiest voor 'transparant' als achtergrond. Open je plaatje en kopieer hem in een nieuwe laag. De transparante laag ligt onder, jouw plaatje boven. Dan selecteer je de bovenste laag (jouw plaatje) en klik je met de magic tool op de witte hoekjes (goed kijken dat 'ie al het wit pakt maar zou geen probleem moeten zijn bij dat contrast) en klik je op je toetsenbord delete.
Dan klik je op 'merge layers' of 'merge down' zodat de bovenste laag op de onderste vast komt te zitten. Je ziet dat de hoekjes transparant blijven.
Zou je 'flatten' kiezen dan wordt het weer terug naar wat je had, afhankelijk van je achtergrondkleur dus dat moet je niet doen.
Opslaan als .gif en klaar ben je.

Ik zou het even voor je gedaan hebben (2 minuten werk) maar ik heb net een nieuwe pc en helaas nog niet alle programma's opnieuw geinstalleerd.
Van PS valt er wel een proef-versie te downloaden, dat kost je niets behalve tijd :)
 
Laatst bewerkt:
Heel fijn maar ik heb geen PS. In gimp krijg ik het niet klaar. Kun jij dat alsjeblieft niet even doen? De hoekjes eraf, en dan hier op het topic zetten, dan is het opgelost :)
 
Hoi,
....misschien al opgelost maar even ter aanvulling vergeet niet om het bestand op te slaan als gif/transparant...(oke, wellicht wist je dit ook al maar dacht meld het het toch nog even)
 
bedankt nog voor je reactie, ik zag dat deze vraag nog open stond, maar is inmiddels opgelost. Ik gebruik wel *.png extensies, dus je tip was helaas niet van toepassing.

Mvg,

Flamedog
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan