Van meerdere DVD's stukjes knippen en 1 dvd maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThugLayD

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2006
Berichten
14
Beste mensen,

Ik ben er nu al 2 dagen mee bezig en na 2 dagen googelen ben ik er nog niet uit...

Mijn oom en tante zijn zaterdag 25 jaar getrouwd.
Nu hebben zij mij een 10tal dvd's gegeven. Hierop staan bijvoorbeeld videoclips en concerten.
Dit zijn dus .vob bestanden....

Hier willen ze een aantal specifieke nummers van en dat allemaal op 1 of 2 DVD's...

De een zegt dat ik het moet converten naar .mpg, de ander zegt naar .avi en die zegt weer dat ik gewoon de extensie moet veranderen en het lukt me maar niet...

Hoe kan ik dit het beste doen?

Sorry als deze vraag al zo vaak is gesteld, maar ik kom er maar niet uit! :eek:

In principe moet ik dus gewoon stukjes van verscheidene dvds samenvoegen tot 1 of 2 dvds....

Help? :eek::love:
 
Je moet de DVD's eerst omzetten in een formaat waarmee je kunt editten.
Bijvoorbeeld met het prog. Auto Gordian Knot (gratis)
Je zet daarmee om naar AVI (het beste met DV-codec). Die bestanden kun je in een Videomontage programma laden, ze monteren, en weer omzetten naar DVD bestanden. Kies bij het omzetten naar AVI voor iets van 'hoge kwaliteit' of 'multi-pass', en een formaat van 720x576. Hierdoor blijft de kwaliteit het hoogst. Video met DV-codec vraagt 12 GB schijfruimte per uur video. Als je niet voor de DV codec kunt kiezen bij het omzetten, installeer dan een aparte DV-codec, hieronder:

http://www.autogk.me.uk/index.php
http://www.free-codecs.com/download/Cedocida_DV_Codec.htm
 
Ik heb de DV codec geinstalleerd maar nog kan ik hem niet kiezen...

Ik heb echter ergens gelezen dat ik via DVD Decrypter de hoofdstukken kan kiezen en dan opslaan... dat heb ik nu gedaan en ik heb .VOB en .IFO bestanden maar geen .BUP file :s...

Jeetje wat is dit een gedoe allemaal haha
 
Je bent verschillende technieken door elkaar aan het gebruiken. Met DVD decrypter werken is wat 'sjieker', dan hoef je alleen de hoofdstukken om te zetten die je wilt gebruiken. Mijn manier is simpeler, maar dan moet de hele DVD worden omgezet.
Heb je de instructies voor installatie vd DV-codec goed uitgevoerd?
Hij werkt trouwens niet samen met DVD-decrypter, maar met Autogordian knot, en verder met elk videomontage- en omzetprogramma.
 
Ja sorry ik probeer nu vanalles door elkaar.

Ik vind het omzetten zo lang duren... Ik heb echt iets van 10 DVD's en dat gaat me te lang duren...

Ik snap gewoon niet waarom ik geen .BUP files heb en hem niet kan branden...



En ja ik heb rechtermuisknop op cedocida.inf gedaan en dan installeren maar ik kan niets kiezen in AutoGK... moet ik opnieuw opstarten?
 
eerst even wat info, een dvd bestaat uit:
.VOB , deze bevat video en geluid maar kan ook meerdere geluids sporen bevatten (verschillende talen en/of dolby) en kan ook (meerdere) ondertiltels bevatten.
.IFO , dit is de besturing van al die video, taal en ondertitels
.BUP , dit zijn back-up bestanden van de IFO's
dit is dus behoorlijk wat en dat is de reden dat het bewerken van dvd moeilijker is dan een avi.

je kan nu 2 kanten uit
1 een betaald programma dat dvd kan bewerken, het voordeel is dat je direct de dvd in kan voeren en niks hoeft om te zetten.
--pinnacle, roxio, magix, adobe, nero zijn een aantal voorbeelden-- hier heb ik geen ervaring mee (uitgezonderd nero-vision, dit is een heel makkelijke no-nonsens progje)
2 wat vandahl al zei, omzetten naar dv-avi / knippen en plakken / en er weer een dvd van maken.
dit kan allemaal met freeware progs.
voor zover ik weet kan autoGK geen dv-avi maken

waarom dv-avi ?? dv-avi kent geen compressie (compressie = kwaliteits verlies) dus de kwaliteit blijft het best.

** er is nog een programma (betaald)
DvdRemakePro, deze kan hoofstukken verwijderen en toevoegen uit een andere dvd
je hoeft dus de video niet om te zetten maar alleen te knippen en plakken, je moet echter wel zeker weten dat al de dvd's hoofdstukken bevatten en dat je alleen op hoofdstukken wilt knippen.

denk er eens rustig over na wat je wil, zoals je ziet heeft elke manier voor- en nadelen.
Als je een pakket van nero op de pc hebt staan zou ik zeker eens kijken naar nero vision.

ps. je hebt je een mooi klusje in de maag laten splitsen :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan