avi naar PC lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

TSAR

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
Berichten
158
Ik heb een Canon IXUS 960

Foto's van de camera naar de PC brengen lukt zonder problemen.

Onlangs nam ik een nogal groot filmpje op (3,66 GB), maar dit filmpje kan ik nu niet op mijn PC plaatsen (en ja, ik heb meer dan plaats genoeg).

Ik doe het net zoals met de foto's (gewoon met windows exporer - copieren & plakken) : hij maakt het bestand aan maar zonder inhoud (0 bytes).

Iemand enig idee ?


PS
Bestand is niet corrupt, want op de camera kan ik nog steeds het filmpje afspelen...


Bij voorbaat dank voor de hulp !
 
Welkom op Helpmij.:)

Krijg je een melding dat je niet genoeg ruimte op de schijf hebt of een andere melding?
 
Ik denk dat het ligt aan het formaat. Je hebt converters. Kan je downloaden

MAAR DOE DIT FF EERST
Maar het kan ook zijn dat je cassete bandje of wat je dan ook gebruikt op locked staat.
Misschien moet je unlocken om naar je pc te kunnen zetten.
 
Cassette bandje op een digitale camera?:)
 
Laatst bewerkt:
Nee, geen melding. Hij toont het venster zoals wanneer je copieert met de balk die echter niet vooruitgaat. Na een tijdje sluit het venster zich.
 
Staat de film op een geheugen kaartje? Wat gebeurt er als je deze via een cardreader uitleest?
 
Staat inderdaad op een 4 gb geheugenkaartje, dat ik jammer genoeg niet met de cardreader van mijn laptop kan uitlezen (bakje is ondertussen 2 jaar oud...).

Nog een tip : als ik het open via Picasa3, dan krijg ik een melding "An error has occurred during importing. Either the source is unavailable or the destination is full or readonly."
Dit is echter allemaal niet waar...
 
Hmm dus misschien staat het bestandtje read only. Doe rechtermuis knop als je het venstertje krijgt en ga naar eigenschappen. Als die op read only staat haal vinkje weg.
 
Ik denk dat het met je type van je kaart te maken heeft. Bijvoorbeeld bij mijn externe hdd, kon ik niet meer over zetten dan 4.0gb in een keer(zoiets kan minder of meer zijn), dat ligt aan je type. NTFS kan wel meer dan 4gb en Fat kan dat niet. Ik weet niet of het hier iets mee te maken heeft.:p Dit kan je met cmd veranderen naar gwn NTFS(zie google voor meer uitleg)
 
Sorry, geen readonly...
Ik heb trouwens het bestand dat reeds aangemaakt werd (met 0 bytes) geschrapt (zonder resultaat).
 
had je wel record knop ingedrukt ) beetje stomme vraag :D

Maar kijk het ligt niet aan de hdd denk ik.
Dus als er geen lock is in je kaart dan wil ik ff dat je nu iets wilt en het zelfde probeerd.
Kijke of die dat ook bij je andere film gaat doen.
 
Net klein filmpje opgenomen en dit kan ik probleemloos overzetten...
 
Net klein filmpje opgenomen en dit kan ik probleemloos overzetten...

Dan tijdens het overzetten is er wat mis gegaan waardoor het bestand is beschadigd.
Dit kan d8 ik hersteld worden maar denk niet dat je ooit tijd had voor back-up.

Sorry maar ik kan dan verder niet helpen.
 
Goed nieuws !

Ik kocht een USBO Card Reader (merk HAMA) en hiermee kon ik het filmpje probleemloos op mijn laptop krijgen !

Toch bedankt voor de reacties !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan