zwart-wit foto en toch met kleurtje erin

Status
Niet open voor verdere reacties.

boris 555

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2001
Berichten
759
ik zoek naar een goede simpele uitleg over hoe je een foto mooi zwart-wit kunt maken en dan toch een onderdeel in de foto in kleur laat !!dus bijv..iemand staat in een landschap (zwart-wit en de trui die hij/zij aanheeft is nog gewoon rood of zo.
En met welke software is dit het makkelijkst te doen!!!

alvast bedankt
 
Ik doe dat zelf altijd met photoshop. Dan neem ik de originele kleur foto en maakt daar een duplicaat van (duplicate layer). Die layer maak je dan zwart/wit en het deel dat je weer in kleur wilt hebben verwijder je dan met het gummetje..
 
Een gratis en erg makkelijk progje hiervoor is Picasa3 bv ......zoals jij je vraag stelt kan het progje dit prima aan .zelfs al heb je geen kennis van bewerkingen van fotomateriaal......

Dit lukt je, zeker weten.
 
Ik doe dat zelf altijd met photoshop. Dan neem ik de originele kleur foto en maakt daar een duplicaat van (duplicate layer). Die layer maak je dan zwart/wit en het deel dat je weer in kleur wilt hebben verwijder je dan met het gummetje..

Ik zou gewoon dat gene dat je in kleur wil laten selecteren door magnetic tool of lasso tool en dan rechtermuisknop select inverse en met ctrl+U de kleur zwart-wit maken en dan met een zachte blur op 20 % the randen wat minder scherp zetten.

ik denk dat dit veel beter werkt dan layer dublicate
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan