Vertraging Line In Audacity

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bonesie

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Berichten
48
Sinds kort gebruik ik mijn computer om met mijn gitaar op te nemen. Ik plug mijn gitaar in op mijn voetpedaal, en heb dan een kabeltje van mijn hoofdtelefoon uitgang van het pedaal, naar de Line In van mijn computer. Werkt op zich prima met opnemen etc. Alleen zit er een vervelende vertraging van ongeveer 1 sec tussen snaaraanslag en het geluid uit mijn computerboxen. Dit is erg vervelend, met name bij het inspelen van meerdere sporen en maakt het niet mogelijk mijn computer als versterker te gebruiken. Heeft iemand enig idee of dit op te lossen is en zo ja, hoe?
 
Er zal altijd enige vertraging zijn bij het gebruik van de PC als versterker (maar zeker geen seconde)...
Het gitaarsignaal wordt met een A/D converter omgezet naar digitaal, door de PC verwerkt, en vervolgens via een D/A converter weer aangeboden aan de uitgang van de geluidskaart..... en dat neemt wat tijd....
 
is daar verder nog iets aan te doen? Misschien een betere geluidskaart dan de Line In van het moederbord?
 
Dat noemen ze latency, en ligt inderdaad aan de geluidskaart (-instellingen). Dat instellen kan bij geluidskaarten die beter geschikt zijn om muziek mee te maken, zoals van M-Audio, Behringer of Audiotrack. Deze merken hebben zowel USB- als PCI (-E) modellen. Bij latencies vanaf 30 Miliseconden en minder kun je goed direkt monitoren. Bij het afmixen van muziek en gebruik van plugins kun je beter een langere Latency gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan