Foto's branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tyzert

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2009
Berichten
13
Mijn moeder wil graag foto's branden. Ze weet wel hoe het moet enzo, maar als we dan willen branden geeft de pc de volgende melding: Plaats een schijf of een ander geschikt medium in station Z: Ook als ik gewoon op station Z: klik en de cd-rom zit in de pc geeft hij dezelfde melding.

Als je meer informatie nodig hebt zeg je het maar.
 
Laatst bewerkt:
Mijn moeder wil graag foto's branden. Ze weet wel hoe het moet enzo, maar als we dan willen branden geeft de pc de volgende melding: Plaats een schijf of een ander geschikt medium in station Z:

Als je meer informatie nodig hebt zeg je het maar.

Weet je zeker dat je de cd in station Z: hebt zitten? Dit kun je nakijken door bij file explorer naar de cd of dvd te gaan en dan staat de letter na bijv. 'BD_romstation'.
Want Z: is een erg ongebruikelijke naam voor zoiets :D
 
Hij moet wel in Z: zitten want dat is het enige cd-rom station.
 
Weet je zeker dat de CD helemaal leeg is?
Wanneer er ooit ook maar iets op is gebrand komt het vaak voor dat de CD niet meer werkt. Heb je al een andere CD geprobeerd?
 
Begin eens bij het begin:

wat voor schijf zit in de brander? CD / DVD R of RW ?
met welk brandprogramma wordt geprobeerd te branden en voor welke brandoptie binnen dit programma is gekozen?
 
Weet je zeker dat de CD helemaal leeg is?
Wanneer er ooit ook maar iets op is gebrand komt het vaak voor dat de CD niet meer werkt. Heb je al een andere CD geprobeerd?

Nee dat weet ik niet zeker, mijn moeder vertelde dat het niet uitmaakte of er al wat opstond.
Maar dat maakt dus wel uit...?
 
Of er iets opstaat kan wel degelijk uit maken. Het ligt er aan wat voor cdtje er wordt gebruikt.
Wanneer je gebruik maakt van een CD-RW kan er gewoon bijgeschreven worden. Wanneer je gebruik maakt van een CD-R wordt de brandsessie naderhand gesloten en kan er dus niks meer bij worden gebrand. Ook al is de CD niet vol.
 
Vaak kan je aan de onderkant van een CD al zien of er iets opstaat het beschreven gedeelte ziet er namelijk vaak anders uit dan het ongeschreven gedeelte. Maar heb je het al met een ander CDtje geprobeerd?
 
Wanneer je gebruik maakt van een CD-R wordt de brandsessie naderhand gesloten en kan er dus niks meer bij worden gebrand. Ook al is de CD niet vol.

Onzin, als je een 'multi sessie' CD brand kan je er later gewoon data bij branden totdat de cd vol is.

@Tyzert, leest het CD/DVD station nog wel andere cd's?
Speelt een muziek cd bijvoorbeeld nog automatisch af?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan