Help ! Probleem met ConvertXtoDVD m.b.t. lengte ondertiteling !

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelle23

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2009
Berichten
3
Beste mensen ik heb een probleem !

Ik gebruik sinds kort het programma ConvertXtoDVD om mijn AVI en SRT bestanden te branden op dvd zodat ik ze gewoon op mn tv kan kijken.
Vaak gaat dit zonder problemen helemaal goed maar soms ook niet.
Ik merk dat als ik de film op mn tv ga kijken dat ConvertXtoDVD van de ondertiteling soms wel 4 regels onder elkaar maakt ! Hierdoor is letterlijk de helft van mn beeldscherm bezet door tekst en dit kijkt nogal irritant.
En doordat het veel tekst is heb je ook helemaal geen tijd om het allemaal te lezen.
Ik hou er van als een ondertiteling gewoon kleine korte en duidelijke zinnen zijn en niet meer dan 2 onder elkaar !
Als ik de film op mijn computer afspeel via BSPlayer gaat alles goed en is de ondertiteling nooit meer dan 2 regels, ik weet dus dat het NIET aan het ondertitel bestand zelf ligt maar aan ConvertXtoDVD.

Het gaat dus pas fout op het moment dat de ondertiteling in de film wordt gebrand. Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen ?
Je zou me er erg mee helpen !!

Groet jelle
 
Ga in ConvertXtoDVD naar "Instellingen" en vorvolgens naar "Ondertitels". Klik nu op de knop "Ondertitels tekstweergave" en loop de instellingen na. Kijk vooral bij "Tekstuitlijning" en "Marge (grenzen van het tekstveld)". De eerste moet de onderste middelste ingesteld hebben, de tweede 75,75 en 62. Bij die laatste moet je misschien wat "spelen".

Heb je het pobleem bij elke ondertiteling of alleen bij sommige?
 
Bij de orginele ondertitels heb ik het niet, maar bij de meeste zelfgemaakte helaas wel..
Maar het is niet bij elke regel. ik denk dat 70 a 80 % van de films ondertiteling gewoon met 2 regels is en 20 a 30 % niet..
Opzich kan ik daarom die films ook wel gewoon kijken hoor, maar er moet toch een manier zijn waarmee je dat kan veranderen.
Ik heb net de boven/onder marge van 62 naar 50 gezet misschien helpt dit..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan