schuin knippen

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

sjoerd1981

Hallo
Ik wil het roze stuk knippen uit dit voorbeeld maar hoe doe ik dat .
Heb meerdere programa,s geprobeerd maar ben er nog niet uit.
Iemand een goede tip alvast bedankt sjoerd
 

Bijlagen

  • knip.jpg
    knip.jpg
    9,6 KB · Weergaven: 146
Zoiets bedoel je (bijlage)? Ik doe dat met paint.net (niet paint, paint.net). Dan kies ik voor de "magic wand", en kies ik het roze deel. Dan kwestie van knippen met ctrl x en het is weg. Of is dit niet wat je bedoelt?
 

Bijlagen

  • dit.jpg
    dit.jpg
    27,4 KB · Weergaven: 127
Zoiets bedoel je (bijlage)? Ik doe dat met paint.net (niet paint, paint.net). Dan kies ik voor de "magic wand", en kies ik het roze deel. Dan kwestie van knippen met ctrl x en het is weg. Of is dit niet wat je bedoelt?

Ja, alleen nog even een blur of een antialias en hij is perfect!

Dit is natuurlijk ook gewoon te doen met PhotoShop (gebruik ik ook niet, is mij te duur)
 
PhotoShop heb ik wel maar mij gaat het er om dat dat vlak ook gewoon schuin op mijn pc staat heb nu gewoon een viekante foto
 
Je wilt de foto als het ware ongeveer zo: CEsite5Glooiend-landschap.jpg. (was png maar werd door uploaden geconverteerd)

Je moet dan bijvoorbeeld met Photoshop het deel selecteren wat je uitgeknipt (bijv. de polygonal lasso tool) wilt hebben en naar dat deel laten "croppen" (je krijgt dan je geselecteerde deel alleen nog in een rechthoek zoals je al zei). Nu moet je de selectie inverse nemen dit is bij de meeste bewerkingsprogramma's wel beschikbaar. En dan moet je die hoekjes die je niet wilt, verwijderen zodat deze stukken doorzichtig worden. En vervolgens als bijvoorbeeld png opslaan, omdat niet alle bestandsformaten doorzichtigheid ondersteund ondersteunen.
 
Laatst bewerkt:
We gaan het maar eens proberen want wil en scheve valk op een andere achtergrond zetten . alvast thnx
 
Je moet de vlakken die je niet wilt zine doorzichtig maken. Je kan namelijk niet een plaatje van een andere vorm als rechthoekig krijgen.
 
Ja zo bedoel ik we gaan het eens proberen , moet toch eens lukken:eek:
gr sjoerd
 
...je bestand opslaan als gif moet al voldoende zijn als ik je vraag goed begrijp.
anders blijf je witte vlakken zien bij het upp(en)loaden..;)
 
Het roze deel selecteren en delete, dan is dit roze toch weg. en kan je desnoods vullen met een andere kleur...
allé, zo doe ik het toch in PS.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan