UPC & Global Preferencec& mail verdriet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivonka

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mei 2009
Berichten
2
Na een lang en bitter gevecht met UPC is het mij gelukt voortijdig het contract te euthanaseren. Ik dacht van het gezeur af te zijn maar niets is minder waar. Direct na het instellen van mijn nieuwe KPN mailbox is al mijn oude, maar ook ALLE post verdwenen. Ik heb het tevergeefs gezocht, in caches, in backups, HD met een luizekam doorgekamd, alles weg! De schamele sporen leiden naar een klein bestandje:

GlobalPreferences.a11194.upc-a.chello.nl.plist'

en lijkt mijn upcmail plists te hebben beschadigd.
Ik klik, het gaat direct naar e-mail, kan niet openen, als ik wil bewaren (om te kijken waar de rest van de blob zit) dan gaat het naar de caches, naar de mierenhoop van hetzelfde bestandjes die precies hetzelfde doen, soort loop. Drama! Het lijkt dus op een achterbakse UPC actie. UPC ontkent. De miertenhoop lijkt mijn verkrachte post te zijn.
Wat te doen? Ik zag het niet aankomen, dus ook niets extra bewaard en overigens d8 ik backups te hebben, zoals gewoonlijk.

En nu de vraag:
Is er ergens diep onder de motorkap een plek waar ik nog iets kan vinden? Elke referentie naar een oud mailtje in caches leidt naar dit bestand. Zo niet, is er een manier om de plists (?) te herstellen?
Mag ik UPC aanklagen voor veeeeeel geld?

Met vriendelijke groeten en wraakgevoelenshttp:/
Ivonka Ciepielak

Ik werk op Mac OS X 10.4.11 en Safari & Firefox. geen gekke sites., wel Facebook maar sinds kpn.
 
Als je in mail werkt en je UPC account verwijdert, dan verwijder je ook de bijbehorende mails. Wat ik zo op het internet lees op de fora, kun je daar verder ook niets aan doen, tenzij:

  • het email account een IMAP mail server betreft (is volgens mij bij UPC niet het geval)
  • je een backup hebt gemaakt via Time Machine. In dat geval kun je de mails en settings terugzetten zonder alle bestanden terug te hoeven zetten
 
Als je in mail werkt en je UPC account verwijdert, dan verwijder je ook de bijbehorende mails. Wat ik zo op het internet lees op de fora, kun je daar verder ook niets aan doen, tenzij:

  • het email account een IMAP mail server betreft (is volgens mij bij UPC niet het geval)
  • je een backup hebt gemaakt via Time Machine. In dat geval kun je de mails en settings terugzetten zonder alle bestanden terug te hoeven zetten

Ik weet niet of ik het goed doe. Dank je voor een toelichting. Ik heb het niet eerder meegemaakt. De e-mails waren op mijn harde schijf, dacht ik, ik heb ze al van de server gehaald. Ik heb net ff gegooglied en ik begrijp nu, dat met POP3 e-mails steeds opnieuw worden gehaald. Ik snap het niet, omdat ik heb eerder van de provider gewisseld en de oude mails van wanadoo, ook via POP3 protocol bleven staan op mijn mac. Van de UPC waren ze weg. Wat is Time Machine?
Ah, ik ben er overheen, maar woedend was ik toen wel Ik ga TM googlen en kijken wat ik ermee kan.

PS net gekeken, maar ik heb eerdere versie OS X 10.4.
Moet toch een nieuwe OS, zie ik.
Groeten
Ivonka
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan