Internet werkt niet meer, kan iemand mij helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Suzanne0

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2009
Berichten
7
Hoi,
Mijn computer was de laatste tijd heel traag en er kwamen heel vaak 'systeemfouten' enzo, dus toen hebbe we hem opnieuw geinstalleerd. Hij is samen met 2 andere computers aangesloten op een router of modem (ik wee tnie precies hoe het allemaal heet) alleen nu krijg ik geen verbinding meer. Ik moest opnieuw een modem toevoegen en een netwerkverbinding maken, ik had een beetje gekeken hoe het er bij de andere twee computers ingesteld was, maar daar werdt ik ook niet wijzer van.

We hebben:
- ADSL van KPN Lite
- LAN-verbinding (stond ook ergens iets van ISDN)
- ADSL multi-PC modem Speedtouch 510i
- Windows XP Home Edition (geen updates aangezien internet dus niet werkt)

Ik ging eerst proberen een modem toe te voegen:
Eerst kon je kiezen uit de modellen:
- computerkabel tussen 2 computers
- parallelkabel tussen 2 computers
- (allemaal standaardmodems met bepaald aantal kbs ofzo erachter)
Ik heb de bovenste twee geprobeerd en daarna kon je kiezen uit:
- com 1
- com 2
- allebei

Ik had dus maar wat gedaan en toen ging ik verder met een internetverbinding instellen.

Kon kiezen uit:
- verbinding met indernet maken:
-> zelf provider uit lijst selecteren daarna kwam ik in een schermpje waar ik een telefoonnummer kreeg van een toewijzingscervice (0 0 800 7776437) en alle sstond meteen ingesteld, alleen kon hij nog geen verbinding maken.
-> handmatig instellen; er stond iets bij van Inbel-modem, maarja ik weet nie of wij da uberhaupt wel hebben.
-> iets anders vaags, maar da leek me niet ...

- verbinding met netwerk op mijn werk maken (stond iets bij van VPN of Inbelmodem, dus dat leek me niet de goede)

- verbinding thuisnetwerk of klein bedreifsnetwerk instellen (ik snapte neit precies wat ze hiermee bedoelde; aangezien er wel 3 computers aangesloten zitten op zo'n kastje)

- geavanceerde verbinding instellen; dit had ik al geprobeerd door vanalles wat ik dacht dat goed was in te vullen maar toen werkte hij nog niet
*Bij type verbinding stond toen: 'KPN' en bij status stond: 'niet beschikbaar: apparaat ontbreekt'

Ik had ook al geprobeerd om verbinding te maken met de bovenste, bij type verbinding stond toen: 'binnenkomende verbindingen' en bij status stond: 'geen clients met verbindingen'


Ja ik weet het; een lang ***verhaal... ik hoop echt dat iemand er iets mee kan.

Owja trouwens, mijn broertje heeft een tijdje geleden de code van mijn computer gebruikt, omdat de zijne nie werkte omdat hij een andere cdrom had ofzowiets (zo'n stikker die op je computer; zit die je nodig hebt bij het installeren)


* ps ik wee tniet of je er iets aan hebt maar in het rijtje van geinstalleerde providers op mijn computer staan:
- microsoft H. 323 Telephony-service provider
- microsoft HID-telefoon-TSP
- microsoft windows (TM) remote service
- microsoft TAPI-service provider voor multicost vergaderingen (oid)
- NDIS-proxy TAPI-service provider
- TAPI kernel-mode-service provider
- unimodem 5-serviceprovider

ALVAST BEDANKT ;)
 
Modem zelf ook al geinstalleerd? Als het goed is heb je daar een cd bij gekregen.
 
Modem zelf ook al geinstalleerd? Als het goed is heb je daar een cd bij gekregen.

Wij hebbe wel een doos met vanallerhande cd's maar ik zou begot nei wete welke ik nodig heb

- Driver-CD Basic PLus Dennel AX4B-533 (had ik al geprobeerd, maar als ik dan mijn soort computer aanklik; dus waarschijnlijk AX4B-533 dan krijg ik een paar dingen maar geen bestand of installatie van het motherboard (teminste dat leek me het waarschijnlijkste dan, want de rest waar ik in het menu op kon klikke had er geloof ik niets mee te maken)

- Allied Data Technologies (8SO-CD-V92B); Installation disc ;; Modems/ISDN/ADSL... maar daar kwam ik ook niet verder mee.

- ik had ook nog een cd van KPN maar als ik dan vanalles had aangeklikt enzo stond er ineens iets dat ik geen netwerkkaart of iets dergelijks had...
 
Ik doel op de cd die bij de Speedtouch hoort.

En wat ook nog wel even fijn om te weten is, is of je na de herinstallatie van het Os ook netjes alle drivers voor je hardware hebt geinstalleerd. Zou je een screenshot van apparaatbeheer kunnen plaatsen?
 
Ik doel op de cd die bij de Speedtouch hoort.

En wat ook nog wel even fijn om te weten is, is of je na de herinstallatie van het Os ook netjes alle drivers voor je hardware hebt geinstalleerd. Zou je een screenshot van apparaatbeheer kunnen plaatsen?

Ik zal zometeen via mn usb even een screenshot plakken en uh ik heb eigenlijk niet echt meer iets geinstalleerd, maar heb je daar dan ook weer een andere cd voor nodig?
 
schreenshot aparaat beheer

hier heb je schreenshot

1243018796-130.jpg
 
Je mist nog een aantal drivers dus.

Chipset driver ook geinstalleerd? Denk namelijk dat je die mist. Wat is het merk en type van de pc?
 
Je mist nog een aantal drivers dus.

Chipset driver ook geinstalleerd? Denk namelijk dat je die mist. Wat is het merk en type van de pc?

Um waarschijnlijk hebk die nie geinstalleerd... maarja bij ons zitte de cd's van alle computers door elkaar dus das wel ****... uhu de pc is van Dennel (basic plus) heb windows xp home edition (OEM product) ik weet nie of da is wa je meot wete, want op die stikker staat nie veel meer behalve en paar vage codes waar je wss ook nix wijzer van wordt;)
 
Chipset staat er al
Of het de correcte is weet ik niet.
Maar je ethernet controller is niet geinstalleerd.
Daarom heb je geen internet
Evenzo je videokaart driver niet.
Zal wel beroerd kijken zijn.
 
Chipset staat er al
Of het de correcte is weet ik niet.
Maar je ethernet controller is niet geinstalleerd.
Daarom heb je geen internet
Evenzo je videokaart driver niet.
Zal wel beroerd kijken zijn.

Hoe kan ik erachter komen welke netwerkkaart ik heb, of welke netwerkadapter (of hoe het heet) ik moet installeren... want wij hebben er geen cd's meer van.
 
Internet :)

Opgelost :) ik heb internet (mn broertje had bij een andere computer gezien welke soort netwerkkaart-dinges ik waarschijnlijk nodig had, die heeft hij via usb op mijn computer gezet)

Wel bedankt dat jullie hebben geholpen! :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan