Van TIFF naar PDF?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Venter

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2009
Berichten
12
Ik heb een tiff van 2 gig groot die ik naar een pdf wil omzetten.

Kan dit überhaupt?

Ik probeer dit tiff-je om te zetten in InDesign, maar deze loopt vast. :D

Mij drukker wil alles in pdf (press quality) en ik heb een lapje beeld van 120 x 300 cm, dus... Dan maar in TIFF aanleveren als het niet anders kan, al heb ik liever een pdf-je.

Iemand een suggestie?
 
Er zijn voldoende (gratis) programmaatjes te vinden via Google. Gewoon zoeken op deze 4 sleutelwoorden geeft al heel veel resultaten: converter free tiff pdf.
 
Er zijn voldoende (gratis) programmaatjes te vinden via Google. Gewoon zoeken op deze 4 sleutelwoorden geeft al heel veel resultaten: converter free tiff pdf.

Hoi Ambiance,

Dat omzetten, althans de programma's hiervoor, lukt in het algemeen prima.
Het gaat hier om een tif van 2 gig die in InDesign en Photoshop (beide CS4) toch helaas vast loopt...

'Is een computerinfrastructuur van 32 bit te weinig (met 4 gig ram/ 2.6 gig ingesteld voor Photoshop) ?'
'Kan een PDF maar een beperkte grote aan?'

Dat zijn zomaar een paar vragen waarop ik zo kan komen, maar er zijn er natuurlijk veel meer.

Het probleem is dat ik het niet weet, ik ben niet zo thuis in grafische bestandjes aanmaken gezien de grote van dit tif-je... :)
 
.........nog een zijdelingse opmerking ...

Wanneer je in photoshop een bewerking hebt gedaan ......we gaan er even vanuit een verplaatsing waarbij een grootdeel van je afbeelding buiten het werkveld komt te liggen,zal photoshop dit onthouden..en dus ook die ruimte inbeslag nemen .....onthouden.

Wat je kunt doen is het volgende om dit uit te sluiten,....pak je croptool....en start buiten je bewerkingsvlak en sleep over je werkvlak tot deze geheel is geselecteerd laat nu los en crop je afbeelding .....door deze actie ben je alle info naast je werkveld kwijt!!.....


Verder heb ik het idee dat je de mastercd hebt van Adobe en je dus ook Illustrator hebt.......hier staat ook de tool PDF bij<> dit ook al geprobeerd ¿?
 
Ik ga het nog proberen met de Acrobat Distiller, maar ik ik ben bang dat het bestand grote van 2 gig op mijn systeem de boosdoener is.

Bedankt voor jullie suggesties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan