waarom doet 'n dvd het wel op de ene en niet op een ander ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

redr

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2009
Berichten
20
hallo,heb enkele dvd's en film cd's gebrand zowel vob als divx,avi en ifo bestanden,nu blijkt dat ze wel op mijn dvd speler af te spelen zijn maar bij mijn buurvrouw bevoorbeeld niet.
hoe kan dit? ik heb nou ook weer niet een hele dure dvd speler maar ook op mijn oudere speler spelen ze gewoon af maar bij sommige van mijn vrienden absoluut niet......hoe kan ik nu met welk bestands type cd's en dvd's maken die op elke dvd speler af te spelen zijn ???

op een gewone standaard speler,welke bestanden zijn dan minimaal nodig?

kan elke speler - avi
- ifo
- vob
- mpeg 2,3 enz
-zijn er nog meer van die film bestanden ???(had ik ook graag geweten
welk bestanden kunnen na converteren met avs converter van .... bestand naar dvd,altijd worden afgespeeld ???
wat zou ik dan het beste kunnen doen met die bestands typen die niet overal afgespeeld kunnen worden ????

alvast bedankt voor je hulp,gr R
 
Het is heel goed mogelijk dat het aan de schijfjes danwel de spelers ligt dat niet alles overal werkt.

Ik werk zelf bijvoorbeeld al jaren met een bepaald merk dvd's dat bij mij thuis in elke speler werkt. Maar niet op de home cinema set van mijn moeder. Echter mijn gebrande cd's werkten wel op die set. Mijn auto radio eet alleen cd's van een bepaald merk, elke andere cd doet niets tenzij het een origineele cd is (van de merken die ik tot nu toe heb geprobeerd).

Bij het kunnen afspelen van divx of avi, de speler moet dit ondersteunen. Mijn losse dvd speler eet alleen svcd of gebrande dvd's, is een oudje. Dit staat meestal aangegeven in de handleiding van de speler.

Hier zou het probleem dus ook vandaan kunnen komen.
 
Hoi,

Je kan op deze site:
http://www.weethet.nl/dutch/video_dvdcompatibility.php
eens bekijken welke speler jij hebt en bv je moeder. Je ziet dan in het overzicht direct wat 'ie wel en niet kan lezen.

Zo had ik vroeger een sony laptop die enkel DVD- las, terwijl mijn home cinema (ook van sony) enkel DVD+ las. Erg fijn.

Greetz,

Zqwiqly
 
Ja inderdaad, de + of - factor kan de boel ook nog in de war schoppen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan