diverse versch. type bestanden afspelen op dvd speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

lizzie

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2009
Berichten
6
ik heb een beetje domme vraag maar kom er zelf niet uit dus....


mijn vriend heeft heel lief kopiën gemaakt van onze(gekochte) originele dvd's voor onze vakantie(camping bij strand,dat in combi met kind van 5 is slecht idee)

probleem:het zijn allerlei verschillende bestands types (dat was makkelijker?)en ik heb geen flauw idee hoe ik dit dan weer afspeelbaar op onze dvd's kan branden,2e optie en ook voorkeur een harde schijf meenemen van 100 gb maar dan komt weer de vraag wat speelt een dvdspeler wel en wat niet,als dat ding vol staat met types die de dvd speler niet kent schiet t niet op

het zijn de types avi vob bin

onze thuis dvd speler kan geen divx lezen en flipt op de avi's de vob's doet ie wel
onze port.dvd kan wel divx lezen

iemand een idee of die port.dvd dan wel alles speelt? en dan ook van schijf of van dvdtjes?

het is een akai....

alvast heel erg bedankt
 
je wilt ze dus op de portable dvd speler kunnen spelen ??

nou de vob speelt ie al en ook de divx is geen probleem zeg je zelf, dan blijft over die .bin
een bin is een image van een schijf en die kan je dan het best als zodanig branden.
als de bin 700MB of kleiner is zal het wel een avi zijn, groter dan zal er wel een dvd in zitten.

heb je nero ??
doe een lege dvd in je brander >> start nero burning rom >> klik de evt pop-up weg >> menu recorder >> image branden >> selecteer de bin en branden maar

ps domme vragen bestaan niet hoor
 
tja ik vond het wel wat dom van mezelf hahahaha

dacht dat doe ik wel even,maar dat werkte niet dus vandaar het dom....:p

ja we hebben nero maar er is dus geen andere manier om het toch via de harde schijf af te spelen? omzetten ofzo?

wil namelijk liefst de harde schijf mee,scheelt gezeik in de trant van mama ik heb de cd laten vallen .....


bedankt alvast voor je hulp!


groetjes lizzie
 
even korte update hierover

na een kleine test blijkt de dvd speler vob prima te vinden

avi's ook getest maar daar pakt ie sommige wel en andere zegt ie verkeerde videoformat?

bin moet ik nog branden voor ik kan testen
 
ja we hebben nero maar er is dus geen andere manier om het toch via de harde schijf af te spelen? omzetten ofzo?

wil namelijk liefst de harde schijf mee,scheelt gezeik in de trant van mama ik heb de cd laten vallen .....

hahaha, 'mama ik heb de harde schijf laten vallen' :shocked::shocked:
een dvd is een vrij ongevoelig ding en heel goedkoop

maare , een harde schijf zit geen scherm op dus waar wil je mee spelen dan ??

die avi's is altijd een probleem met die spelers
avi is een verzamel naam
het gaat meestal om divx of xvid en dan is er nog de versie's (regelmatig nieuwe)
met gspot kan je uitzoeken wat er in de avi zit en er dus achter komen wat wel speelt en wat niet.
http://www.headbands.com/gspot/
 
om even te verduidelijken:

we gaan dus naar spanje rijden 1400 km lang elke zoveel tijd horen dat er een cd naar beneden viel bij verwisselen en nu dus op de grond ligt vind ik niet zo prettig.......

de bedoeling is dus; harde schijf via de usb poort koppelen aan de dvd speler en dan dus op die manier films kijken en daarmee het hele gezeik van de dvd's wisselen omzeilen....


verder ALS een cd valt en er een 25 kilo bovenop staat bij het uitstappen omdat ie het even
"vergeten"was dat er een cd op de grond lag is niet grappig zo'n cd'tje versplintert of op z'n minst zit ie vol met krassen.......wat resulteert in heel veel gehuil omdat meneer precies die ene dvd wil zien want dat was zijn lievelings enzo

en dat is dus vorig jaar gebeurt en resultaat was bijna 1000 km gehuil

denk er even over na,lijkt je dat prettig rijden>?

ik wil dat dus dit jaar voorkomen

wel bedankt voor de gspot tip!
 
heb gspot geprobeert en ik word echt een beetje gek nu

gspot weet mij te melden dat de film die ik wel kan zien een xvid is........maaaaaar

de rest van films die ook xvid zijn die krijgen alleen geluid en geen beeld of helemaal niks want dat is onbekend formaat volgend de dvd speler

en gspot zegt dat t exact hetzelfde is?

iemand hier nog ideeen over?
 
het was niet rot of sarcastisch bedoelt hoor lizzie,
alleen maar om aan te geven dat een hdd ook een heel gevoelig apparaat is, als je 'm in de auto wil gaan gebruiken zou ik zeker kiezen voor een portable variant (meestal kleiner) hier zit een schijf in die beter tegen schokken en stoten kan.

niet iedere dvd speler speelt trouwens af van een usb harde schijf.

wat betreft gspot; kan je hier 2 screenshots neerzetten. één van een film die het wel doet en één die het niet doet.
 
het is een portable zakformaat harde schijf dus dat scheelt

maar we hebben al een anders gekocht

ook weer een met 2 beeldschermen maar zonder usb

moet nog even uitpuzzelen wat deze wel doet en niet

heel erg bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan