Voip - hulp gevraagd .

Status
Niet open voor verdere reacties.

iliase

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
2
Mn beste medemensen,
Ik ben vrij nieuw hier, en ik heb het 1 en ander. :p

Voor mn werkgever moet ik een laptop zo configureren dat ze thuis ermee kan werken.
Ik heb als volgt Express Talk gedownload [ gratis editie / VOIP programma ], en geregistreerd op voiptalk.org

Nu wil ik het configureren maar dan krijg ik steeds de melding dat de firewall UPD poort 8000 blokkeert, terwijl de firewall op de laptop uit staat.
Ik heb verder geen programma's draaien die firewall zouden kunnen bevatten.

Op de werkvloer hebben we 4 servers draaien, waaronder ; een mailserver, een terminalserver, en 2 applicatie/fileservers voor zover ik het correct heb. [ We maken hier trouwens gebruik van VPN. ]

Het is dus de bedoeling dat de programma, Express Talk zo gebruikt wordt, dat het verbinding heeft met de Terminal server [ naar wat ik begrepen heb. ] En zo doende laat de Terminal Server het zo "werken", dat het verbinding heeft met het Internet en de andere bijbehorende servers.

Met andere woorden ; Laptop > Voip > Terminal Server > Rest van de servers > Laptop kan bellen en gebeld worden en verder de mail bekijken etc.

Op de laptop is ze al verbonden met het netwerk hier op de werkvloer, & op de server is er al een account voor haar gemaakt op de Active Directory Users etc.

Ik heb zelf nog vrij weinig verstand van VOIP en servers, maar ik kan er wel mee overweg gaan.

Wie o wie zou me een plezier kunnen doen, en het me kunnen uitleggen. :rolleyes:

Mvg,

Ilias Elmzouri.
 
Waarom wil je alles via Voice-over-IP verbinden? Wilde jij misschien een VPN opzetten en je hebt per ongelui een VoIP programma geïnstalleerd? :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan