Sony USB verbinding niet mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Charyus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
4
Hallo,

Ben al een paar dagen bezig om mijn Sony HDD camcorder (DCR-SR72) aan mijn Vista machine te koppelen. Wat ik ook probeer, het lukt niet.
Sony geeft zelf geen support (echt de laatste keer dat ik wat van hun koop!!!):evil:

Weet iemand een oplossing om mijn camera via USB te laten herkennen? Zit hier met een camera van ruim 500 euro waar ik nu niets aan heb:shocked:

Thx!

Lex
 
Laatst bewerkt:
Windows heeft geen speciale drivers nodig en Vista zou hem standaard moeten herkennen zoals elke Camera. Het feit dat hij dat niet doet ligt dus meer aan de Windows omgeving.

Wat je kunt proberen.
1. Sluit de PC af en trek de stekker uit het stopcontact. Laat de PC zo +/- 30 minuten staan. Zorg dat de camera niet is verbonden met de PC. Start na 30 minuten of langer de PC op en verbind de camera opnieuw met de PC. Soms lost dit het probleem op dan windows usb apparaten niet goed herkend.

2. Deze stappen van een andere lid eens proberen
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=317642
 
Dank je voor je snelle reactie. Ik ga dat eens proberen.
Die tweede oplossing ziet er ook veelbelovend uit.

Grtz,
Lex

Helaas, beide oplossing werken niet. Het vreemde is dat er dus gewoon helemaal niets gebeurd als ik de usb stekker er in steek. Geen enkele reactie. Ook al een ander kabeltje geprobeerd. Gek worrik er ervan!
Leve Sony [NOT]
 
Laatst bewerkt:
Voor Sony heb je een iLink-kabeltje nodig (zo heet de firewire oftewel IEEE 1394 van Sony).
Die zijn te koop bij bijv. de Mediamarkt voor een Euro of 15, als ik het me nog goed herinner (ik heb n.l. zelf ook een Sony videocamera en had daar in het begin dezelfde problemen mee).

Bij mij was het bovendien nog zo, dat het moederbord geen firewire aansluiting bleek te hebben terwijl er wel een poort voor het kabeltje aanwezig was. precies weet ik het ook niet meer maar het komt hier op neer: behalve het kabeltje moesten we dus ook een firwirekaart (voor een paar tientjes) aanschaffen. En toen werkte alles wel helemaal geweldig.

Ik zou dus eerst eens (laten) kijken of je moederbord wel een (werkende) aansluiting voor de firewire heeft.
 
Hoi, bedankt voor je antwoord.

Helaas zit er op mijn sony geen iLink aansluiting. Alleen een usb en een AV/Out aansluiting. Ook op het dockingstation geen extra aansluitingen.

Dit is heel vervelend, want er staan filmbeelden op van een zojuist overleden persoon en
die beelden moeten aan familieleden worden gegeven. Klein drama dus omdat ik ze er niet van af krijg...

Nog iemand met een mogelijke oplossing? Bedankt!!!



Voor Sony heb je een iLink-kabeltje nodig (zo heet de firewire oftewel IEEE 1394 van Sony).
Die zijn te koop bij bijv. de Mediamarkt voor een Euro of 15, als ik het me nog goed herinner (ik heb n.l. zelf ook een Sony videocamera en had daar in het begin dezelfde problemen mee).

Bij mij was het bovendien nog zo, dat het moederbord geen firewire aansluiting bleek te hebben terwijl er wel een poort voor het kabeltje aanwezig was. precies weet ik het ook niet meer maar het komt hier op neer: behalve het kabeltje moesten we dus ook een firwirekaart (voor een paar tientjes) aanschaffen. En toen werkte alles wel helemaal geweldig.

Ik zou dus eerst eens (laten) kijken of je moederbord wel een (werkende) aansluiting voor de firewire heeft.
 
Deze stappen doorlopen?

1. Turn on the computer.
2. Make sure the camcorder is turned off.
3. Connect the camcorder to the computer using the supplied USB cable.
4. Plug the AC power adapter into an electrical wall outlet and then connect it to the camcorder.
5. Open the LCD screen on the camcorder.
6. Turn on the camcorder.
7. The USB SELECT screen will be displayed on the LCD; touch the HDD icon.
8. Open the My Computer window on the computer.
9. In the My Computer window, double-click the icon that represents the camcorder and then navigate through the folder structure to locate the video you want to transfer.
Note: The camcorder will be listed in the My Computer window as an additional hard drive.
10. Click to select the video or image files you want to transfer.
Note: If your are using a High Definition Handycam® Camcorder, Sony recommends copying and pasting the AVCHD folder to the hard drive of the computer before accessing its contents.
11. Type CTRL+C to copy the files.
12. Click on the computer folder to which you want to copy the video or still image files.
13. Type CTRL+V to paste the file into the computer folder.
 
maestro,

Je doet je naam eer aan!! Het is zo simpel, maar na dagen van alles proberen, was dat nou het enige wat ik nog niet had gedaan (ik wist het ook niet).

Ontzettend bedankt! Je maakt er een paar mensen erg blij mee...

Grtz,

Alex
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan