Gedeelde documenten niet toegankelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Phantom22

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Berichten
5
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem.

Ik heb 1 pc met daarop 1 schijfstation dat gedeeld is en de standaard gedeelde documeten directory.

Nou heb ik 2 laptops, Met 1 van de laptops kan ik wel op het schijfstation en in de gedeelde documenten, Maar met de andere laptop word er gevraagd om een username en password zodra ik het schijfstation/documenten probeer te benaderen.

Alle pc's draaien op windows xp pro, Ze hebben allemaal de zelfde username & password in windows.

Het netwerk is aangemaakt doormiddel van een netwerk diskette ( Optie in windows netwerk ) Dus hier kan het probleem eigenlijk niet inzitten.

Verder is het wel vreemd dat de printer die is aangesloten op de pc wel via het netwerk werkt op alle systemen.

Weet iemand hier raad mee, Of heeft er iemand tips?:thumb:

Alvast bedankt.
 
Stap 1 : Controleer de PC naam ( ik gebruik dan ff XP1, XP2 en XP3 als pc namen, deze zijn hoogstwaarschijnlijk anders )

Stap 2 : Maak een gedeelde map aan op XP1 ( ik gebruik share als naam)

Stap 3: Ga op Xp2 en Xp3 naar Start > deze computer > Extra > netwerkverbinding maken

Stap 4: De stationsletter maakt niet uit, kies maar z:/ of x:/ ofzo,,

Stap 5: Typ bij map: \\XP1\share

Stap 6: Veel plezier met je thuisnetwerkje !

Mvg,

marco
 
Laatst bewerkt:
Dat zou je inderdaad wel denken ja, Helaas werkt dit alleen op de pc en op 1 van de notebooks, De andere notebook vraagt dan weer om een username en wachtwoord.
 
Controleer even de firewallinstellingen en dergelijke,
en anders valt het boven mijn kunnen :(

Mvg,

Marco
 
Op alle systemen staan de firewalls uit, ook de virus scanners staan uit.
 
anders maak je 1 extra account aan voor de XP1 machine,

Met Wachtwoord !!

En dan voeg je die in op die velden ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan