Vista installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bizzy171

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 feb 2009
Berichten
4
Goedendag beste mensen.
Ik zit met een probleempje
heb gister een Windows Vista Home premium DVD gekocht (heb op dit moment XP Pro op me computer staan) Nu wil ik Vista installeren en krijg ik het volgende:

Windows Is Loading Files (witte letters) > Een laad balkje met groene strepen die voorbijgaan > Mooie achtegrond met me muis cursor erop

verder gebeurt er niks ik kan me cursor op de achtergrond bewegen maar krijg geen vensters waardoor ik weet dat de setup bezig is???
ik heb ergens gelezen als je meer dan 2GB aan ram hebt de rest moet verwijderen, dat heb ik gedaan, geluidskaart uitgeschakeld in de Bios. en nog krijg ik hetzelfde gebeuren

specificaties:
Mobo: Asus Rampage Extreme 2
Grafische kaart: Ati Radeon HD 4890
Geluidskaart: Sound blaster SupremeFX
Werkgeheugen: 3GB DDR3 Corsair DIMM
HardDisk: Hitachi HDD 500 GB S-ata/300
Monitor: LG LCD 22" W22523V
Processor: Intel i7 920 processor

zelf zou ik het niet meer weten..:confused:
misschien dat ik Windows XP moet verwijderen voordat de installatie kan plaatsvinden
als dat de oplossing is moet ik dan Beide (C: & D:) formateren?
lijkt mij dat het formateren met de Windows Vista DVD kan gebeuren?

Alvast vriendelijk bedankt allemaal!!!!
 
je kan natuurlijk niet Vista installeren als je pc op datzelfde moment op XP draait. Die XP moet er dus eerst vanaf, of je moet je systeem inrichten als dual-boot. (dan kan je dus naar keuze meerdere stuurprogramma's gebruiken). Zie daarvoor hier: http://vistabits.nl/howto/dualboot_vista_xp.htm

Wil je dat niet, dan zal je C:\ moeten formatteren (daar komt je besturingsssysteem immers te staan). alle data die je wilt bewaren, kopieer je gewoon naar D, daar gebeurt niets mee. Wel is het verstandig om alsnog een backup van D te maken, mocht er onverhoopt toch iets fout gaan.

Als je C:\ geformatteerd is (NTFS) stop je die Vista DVD erin, en rebooten. Installatie start dan vanzelf.
 
Titel aangepast 'Help Mij AUB Snap er niks meer van?" snappen wij er niks van. Het zegt niets over je vraag/probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan