van video naar dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

123edith

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2009
Berichten
7
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem.
Ik wil 30 videobanden overzetten op dvd.
Nu heb ik een apparaatje gekocht met aan ieder uiteinde een coaxkabel maar daar had ik niets aan.(dus teruggebracht)
Ik bezit nog een videorecorder en wil deze op mijn computer aansluiten en zo via de dvd brander dvd's maken.

Geen ingewikkelde software want zo handig ben ik niet.
Is hier een apparaat (converter) of kabels voor.

Als je een suggestie hebt, leg het me a.u.b. duidelijk uit.

Alvast bedankt,
 
Laatst bewerkt:
De Dazzle is een apparaatje met een audio en video ingang waarop je de videorecorder aansluit, en aan de andere kant een USB stekker om in je PC te steken.....

Op deze manier kun je eenvoudig videobanden overzetten op je PC en vervolgens branden op DVD.....

De Dazzle wordt aangesloten op de scart uitgang van de videorecorder.......

Houdt wel rekening met (zeer) slechte beeldkwaliteit! Een VHS tape heeft maar 240 beeldlijnen (SuperVHS: 400 beeldlijnen) en dat wordt voor dvd omgezet naar 576 beeldlijnen.... elke lijn wordt dus quasi verdubbeld!
 
als je voor de rest niet wil bewerken kan je ook een dvd-recorder kopen en het direct over zetten.
wel even kijken naar de aansluitingen van beide
 
aansluiting?

Hoi,

Ja, daar zat ik ook aan te denken, maar wat bedoel je met let op de aansluiting.

Gr. Edith
 
een vcr kan verschillende uitgangen hebben; scart, s-vhs, tulp en coax
een vcr heeft vaak een scart, maar je hebt scart in en scart uit.
als je dus scart wil gebruiken moet het wel een uitgang zijn.

en dan is er nog kwaliteit, scart en s-vhs geven de beste kwaliteit door maar tulp en coax al veel minder.
en op de dvd-recorder moet dan dus de zelfde aansluiting zitten maar dan een in variant.

nog even terzijde, als het voorbespeelde tapes (gekochte films) zijn kan je tegen het probleem aanlopen dat er een kopieër beveiliging op zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan