Kan DNS server niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willie26

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mei 2009
Berichten
4
Goedenavond, ben al 2 dagen bezig om probleem op te lossen toen eergisteren plotseling mijn computer geen DNS server meer kan vinden. Als ik computer aanzet dan kan ik ongeveer 45 min surfen en dan ineens krijg ik een fout melding dat de DNS server niet gevonden wordt. Na de stekker uit de modem te hebben gehaald en/of computer weer aan en uit te hebben gezet; dan doet hij het weer voor even.

Heb Windows XP, kabelaansluiting van Ziggo (modem dus) , via eigenschappen van TCP/IP staan de ip-adres en DNS server op automatisch.

Ben al 2 dagen in chat contact geweest met Ziggo maar zij kunnen mij niet helpen.. ze hebben mij wel 2 DNS nrs gegeven maar dat wordt (automatisch?) weer verwijderd na opstarten dan wel stekker uit modem halen.

Wie o Wie kan mij helpen. Ik word zo langerzamerhand gestoord :evil:van stekkers en uit-aanzetten.

Alvast bedankt,

Groet Willie
 
Vraag je eerst het volgende af: Wordt er op je netwerk gebruik gemaakt van veel verbindingen tegelijk, zoals met Torrent-downloads, Limewire-downloads etc.? [Ook spelletjes waar veel (directe) Internet-verbindingen met medespelers kunnen een rol spelen.]

Als dat het geval is, dan kan het heel gemakkelijk zijn dat je router het allemaal niet meer aankan, en dus DNS-aanvragen niet meer (goed) kan verwerken.

We horen het wel van je.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Vraag je eerst het volgende af: Wordt er op je netwerk gebruik gemaakt van veel verbindingen tegelijk, zoals met Torrent-downloads, Limewire-downloads etc.? [Ook spelletjes waar veel (directe) Internet-verbindingen met medespelers kunnen een rol spelen.]

Als dat het geval is, dan kan het heel gemakkelijk zijn dat je router het allemaal niet meer aankan, en dus DNS-aanvragen niet meer (goed) kan verwerken.

We horen het wel van je.

Tijs.


Dank je Tijs voor je reactie maar dit is bij mij dus niet het geval! Ben de enige hier die de compupter gebruikt en ik download geen muziek of films of speel online spelletjes. Dus ik hoop dat jij of iemand anders mij kan helpen.. Sorry voor de late reactie maar ik moest weer wat stekkers eruit trekken!

Groet Willie
 
Hmmm.
Hier in de Bollenstreek... weet ik van 2 mensen met Ziggo problemen. De een komt helemaal nergens meer (TV, telefoon, Internet), de ander viel steeds weg na een paar minuten. Dat alles binnen een straal van 1 km.
Daar zit ik ook in en alleen vanavond viel Internet even weg.

Er is hier en daar een bliksem ingeslagen dus mogelijk is er wat hardware ontregeld.
Bij die ene waar internet af en toe wegviel ben ik langsgeweest. Na een reset van de modem (stroom er af) en herstel van de internetverbinding in XP.... werkt het.
Wel traag...
En hier op 400m afstand geen enkel probleem.
 
Hmmm.
Hier in de Bollenstreek... weet ik van 2 mensen met Ziggo problemen. De een komt helemaal nergens meer (TV, telefoon, Internet), de ander viel steeds weg na een paar minuten. Dat alles binnen een straal van 1 km.
Daar zit ik ook in en alleen vanavond viel Internet even weg.

Er is hier en daar een bliksem ingeslagen dus mogelijk is er wat hardware ontregeld.
Bij die ene waar internet af en toe wegviel ben ik langsgeweest. Na een reset van de modem (stroom er af) en herstel van de internetverbinding in XP.... werkt het.
Wel traag...
En hier op 400m afstand geen enkel probleem.

Tja.. volgens Ziggo zijn er geen problemen! Ik zelf heb het onweer niet meegemaakt omdat ik toen nog op vakantie was. Ik kwam de 26e in de middag thuis.. Zette pc aan en toen begon de ellende.. Ook was er een onderhoud geweest maar ook dat zou geen probleem moeten zijn volgens Ziggo.. Nou goed.. zolang ik nog geen oplossing heb / krijg.. zal ik maar de stekkers er uit moeten halen .. Hoop natuurlijk wel dat er iemand is die mij kan helpen. In ieder geval bedankt voor jouw reactie.

Groet, Willie
 
Helaas is mijn computer gecrasht en met geen mogelijkheid meer te repareren. Heb inmiddels een nieuwe computer aangeschaft

Dus het probleem wat ik had is hierbij opgelost.


Groet, Willie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan