ip cam via draadloos laten werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

dragon21102

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2009
Berichten
5
op school heb ik een project gekregen waar ik helaas niet helemaal uit kom.

het gaat als volgt:

er moet boven in een klokkentoren een ip cam komen te staan deze moet via een draadlozen access point verbinding maken met een draadloos netwerk van een leraar, de beelden moeten zichtbaar zijn voor alle netwerken via een soort site.

maar nu heb ik een probleem elke keer als ik probeer verbinding te maken met de draadloze access point krijg ik geen netwerk adress binnen, uiteindelijk krijg je een foutief ip adress dat wijst dat dr DHCP niet is ingestelt of niet werkende is. ik kan niet op de router komen omdat deze van school is.

hoe kan ik dit allemaal goed werkende maken zonder gebruik te maken van de configuratie van de router en/ of zijn er andere mogelijkheden die ik kan uitproberen en is het mogelijk om de cam beelden te laten zien via een site zonder al te veel scripting of site bouw skills?

alvast bedankt

Dragon21102
 
Zo even een suggestie: Zijn beide accesspoints wel van dezelfde fabrikant (en liefst ook nog hetzelfde type)?
Indien ja, en de ip camera staat op DHCP ingesteld, dan moet je beide accesspoints in draadloze bridging mode zetten. Komt er in feite op neer dat je de netwerkkabel van de ip camera verbind met het bedrade netwerk van school 'over' de 2 accesspoints.

Natuurlijk kun je alvast testen wat er gebeurt als je de ip camera nog niet ophangt, en die even aan de kabel van accespoint van school hangt. Krijgt de ip camera dan een ip adres, dan heb je veel kans dat met draadloze bridging de ip camera óók een ip adres gaat krijgen.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ik heb de cam via de bekabeling aangesloten op het netwerk en daar heb ik alles werkende gekregen krijg normaal beeld en elke pc die op het netwerk zit kan die beelden bekijken via ip adress.

ik heb ook de cam op een poort gezet die open is.

als ik een access point er tussen zet krijg ik geen verbinding meer met het internet en met de cam, terwijl DHCP is ingestelt op zowel de cam, de access point en op de router. ( ik heb eens een router meegenomen die ik thuis had liggen ).

iets blokkeerd dus de verbinding tussen mijn laptop en internet als ik probeer te connecten via de access point, maar alle instellingen staan goed.

de access point is van etech en ik heb ook al geprobeerd met eentje van phillips. er is maar 1 access point die draadloos verbinding moet maken met een netwerk.

is dit wel mogelijk of moet een access point altijd bekabeld zijn???
 
Altijd is minstens een 1 accesspoint 'ergens' bedraad aangesloten. Per slot is de bedoeling van een accesspoint om toegang te verschaffen tot een bedraad netwerk (hoe simpel dat bedrade netwerk ook is).

Graag even een duidelijk plaatje verschaffen van welk apparaat je waar hebt neergezet, en hoe je denkt dat het zou moeten werken (soort netwerkplaatje dus).
Noem ook merknaam + type-aanduiding van de apparatuur die je gebruikt.

Verder vraag ik me af waarom je geen hulp van je leraar kunt krijgen met je opdracht?

Tijs.
 
no comment :p, ik zal kijken wat ik voor je kan doen ;)





handig als ze op school geen visio hebben

ik zal thuis een soort tekening maken van hoe het uit moet gaan zien.
 
Laatst bewerkt:
tech information

webcam: TX-IP001
access point is Etech wireless AP/WLAP03
wireless router ( type nog onbekend )


plaatje volgt
 
In eerste instantie verdenk ik (de instellingen van) de accesspoint m.b.t. je probleem van geen ip op de webcam.
Ik raad je ten sterkste aan dit apparaat een vast ip-adres te geven op het netwerk waar het mee verbonden gaat worden, omdat je er anders niet bij kunt om te configureren (ik neem aan dat het ding ook een webinterface heeft).
Als ik de handleiding zo lees (pagina 9) moet je echt kiezen voor de modus Access point en niet voor Access point client, want dat laatste maakt 2 LANs ipv. 1 LAN.
Overigens kan het ding ook als Wireless bridge worden gebruikt (zie mijn eerste posting) maar blijkbaar heb je maar 1 accesspoint, dus zal het toch de modus Access point moeten worden.

Hieronder de links naar te downloaden informatie voor de e-tech accesspoint op www.e-tech.nu:
Config Utility
Configuratietool. Te gebruiken icm. cross-over kabel en vast ip. Zie ook 'vraag en antwoord' Configuration Utility. To be used with crossover cable and static ip.

Dutch Manual
Korte nederlandse installatie handleiding Dutch Quick-Setup

English Manual
Uitgebreide Engelse Handleiding Extended English manual

Firmware V 1.98
Versie 24 May 2004, V 1.98
Voor ondersteuning van WPA Encryptie. Let op! Na firmware update fabrieksinstellingen terughalen. Supports WPA encryption

Firmware V 2.00
Versie v 2.00
Voor ondersteuning van WPA Encryptie. Let op! Na firmware update fabrieksinstellingen terughalen. Supports WPA encryption Atention! Reset accespoint after the firmware update

Kijk even de meest uitgebreide handleiding door (dus de engelse), en kijk of je instellingen etc. goed staan en hoe je verbinding kan maken.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
bedankt

bedankt die handleidingen + nieuwe firmware hebben geholpen ik krijg nu gewoon verbinding.

nu nog uitzoeken hoe ik de beelden rechtstreeks kan uploaden naar een webpage, maar dat is even google.

bedankt voor jullie hulp, als ik nog eens problemen heb met iets horen jullie het van me ;)

dragon21102

ik heb wel nog 1 klein vraagje is het wel mogelijk om 1 access point draadloos te verbinden met een netwerk of moet je de access point toch met een netwerkkabel verbinden met dat netwerk? ik heb helaas maar 1 access point tot mijn beschikking en 1 draadloze router ( met een afstand van min. 500 meter tot 1 kilometer ertussen, dit is geen probleem via draadloos bereik )
 
Laatst bewerkt:
[...]is het wel mogelijk om 1 access point draadloos te verbinden met een netwerk of moet je de access point toch met een netwerkkabel verbinden met dat netwerk? ik heb helaas maar 1 access point tot mijn beschikking en 1 draadloze router ( met een afstand van min. 500 meter tot 1 kilometer ertussen, dit is geen probleem via draadloos bereik )

Vertel ons eerst even wat meer over het DHCP gedeelte: Wordt dat door de draadloze router gedaan of door een ander apparaat (een server bijv.)
Wireless bridging is niet mogelijk, omdat je geen andere accesspoint hebt aan de 'andere kant' die ook alleen wireless bridging doet.
De andere mogelijkheid van WDS (relatief nieuwe technologie) is ook niet beschikbaar, maar de optie van Access Point client lijkt mogelijk te doen wat je wilt: Als ik de handleiding zo lees wordt de E-tech Access point op deze manier een 'netwerkkaart' voor het apparaat dat er bedraad aan aangesloten is (dus de ip camera). Je begrijpt dat je dan de ip camera en de Access Point in die klokkentoren moet onderbrengen.
Mooie is dat je dit vrij gemakkelijk kunt testen in de buurt van de draadloze router vóórdat je de hele ip camera + e-tech access point in de toren gaat hangen.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan