Avi op cd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0197

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2009
Berichten
139
Hallo,

Ik heb een probleem.
Ik heb een avi bestand die de xvid codec nodig heeft.

Dat werkt wel want ik heb de codec gedownd en geinstalleerd.


Dat avi bestand wil ik op een DVD branden om hem op school af te spelen. (700MB)

Maar op school kan ik de codec NIET installeren omdat de school-pc

beveiligd is zodat je niets kunt afspelen (Ik hoor daar alleen geluid)


VRAAG:

Als ik een avi op een DVD zet wordt het bestand dan wél anders zodat ik hem toch kan afspelen op school?


Groetjes,

Eduard
 
Als je de avi converteert naar DVD (bijv. met Nero Vision, WinAvi of ConvertX) dan kan deze op elke DVD speler en PC met DVD speler worden afgespeeld.

Als je die avi gewoon zo op een schijfje brandt, veranderd er niets en heb je dus de codec nodig...
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb jij het over 2 verschilende dingen?
Het downloaden van een codec en het plaatsen ervan op jouw computer (installeren) heeft (helaas) niets van doen met het daarna branden van die .AVI op een DVD. Als die .AVI op school niet zou spelen, dan verandert er weinig als je 'm via jouw machine op een DVD brandt.

Aan de andere kant vermoed ik dat op school een willekeurige .AVI gewoon afgespeeld kan worden.
 
Volgens mij heb jij het over 2 verschilende dingen?
Het downloaden van een codec en het plaatsen ervan op jouw computer (installeren) heeft (helaas) niets van doen met het daarna branden van die .AVI op een DVD. Als die .AVI op school niet zou spelen, dan verandert er weinig als je 'm via jouw machine op een DVD brandt.

Aan de andere kant vermoed ik dat op school een willekeurige .AVI gewoon afgespeeld kan worden.

Ik doe ff een test-brand
 
De meeste pc's spelen wel een dvd af (mpeg) maar avi daar heb je dan blijkbaar de xvid codec die mist... Het branden van een avi naar dvd kost wel meer tijd omdat de avi eerst moet worden omgezet in dvd formaat voor het branden, tussen 1 a 2 uur.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=292039
 
aanvulling: Nero Vision Express.

1. Open Nero Vision Express
2. DVD maken
3. DVD video
4. popup die verschijnt sluiten
5. videobestanden toevoegen
6. ga naar de map waar de .avi staat en selecteer ‘m
7. klik vervolgens alle volgende popups door / weg (zijn geavanceerde opties)
8. kies uiteindelijk de plek waar je ‘m naartoe wil hebben : harddisk of DVD
9.wacht af terwijl Vision Express zijn werk gaat doen -> dit kan -afhankelijk van je computer- net zolang duren (!) als dat de film zelf duurt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan