WD world book onbereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jacco63

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2008
Berichten
22
Hallo,

Op mijn 500 GB Western Digital World Book (blue rings) heb ik foto's MP3 en (muziek-)DVD's staan. De ellende begon enkele dagen geleden met het zomaar wegvallen van de netwerk verbinding met de externe harde schijf. Plotseling stopte de muziek er mee.

Ik heb ook destijds na aanschaf dat MioNet op mijn desktop gezet en daarmee heeft de schijf een naam gekregen in het scherm van de Storage Device Name.
Als ik nu MioNet opnieuw installeer, dan krijg ik NIET de vraag om een Storage Device Name in te voeren. Kennelijk is deze nog bekend.

Ik heb nu inmiddels de schijf helemaal gereset (met pinnetje aan de achterzijde), waarmee de schijf een nieuw IP-adres, user-id en wachtwoord gekregen heeft.
Het nieuwe IP-adres is ook zichtbaar in een IP-Scanner. (dus kabels en switch OK ?)

Maar nu: Hoe kom ik weer op de harde schijf ??
MioNet zegt na de opdracht "Manage ..." : "Storage Drive (not local), you can only manage storage devices on the local network."
En de Verkenner roept: <name> niet toegankelijk."U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze ........". (tsja klopt, deze waren gereset.)
Kortom: Hoe kom ik achter de naam van de Storage Device Name, maar vooral: Hoe kom ik nu weer bij mijn data?
 
hallo ik heb juist hetzelfde voor, sommige users kunnen op de netwerkschijf andere niet.
Ik heb iedereen toegang gegeven voor deze schijf.

Hoe heb je dit probleem opgelost?
 
Probleem is niet opgelost.
De schijf gaat langzaam kapot en zodra ik alle data heb overgezet, dan gaat 'ie terug omdat ik nog in de garantie zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan